Sökning: "MDA"

Visar resultat 21 - 25 av 74 uppsatser innehållade ordet MDA.

  1. 21. Hopelessness in Video Games : Motivating the player

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Erik Ögren; [2020]
    Nyckelord :Hopelessness; motivation; MDA; play styles; personality types; games; content analysis.;

    Sammanfattning : This bachelor thesis details the study and analysis of hopelessness, motivation, and personality types concerning game design. It offers definitions for hopelessness based on previous studies and explains what makes people experience hopelessness in games. LÄS MER

  2. 22. Fluid Dynamics as a Foundation for Game Mechanics

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Viktor Myhrberg; [2020]
    Nyckelord :alternative game engine; Eulerian cells; fluid dynamics; game mechanics; real-time simulation; game feel;

    Sammanfattning : This thesis investigates whether a game world based solely on fluid dynamics could be an interesting alternative to one based on rigid bodies by presenting a prototype to players where they can control the movement of a fluid. The players evaluate the prototype’s responsiveness, intuitiveness, visual appeal, immersion, and how well they think the fluid could represent ghosts, flocks, magic, and a platformer avatar by rating them vocally while playing. LÄS MER

  3. 23. Digitala verktyg som lärresurs - En nexusanalys av det digitala ordinlärningsverktyget Quizlet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)

    Författare :Hugo Wigbrand; [2020]
    Nyckelord :Digitalisering; Digitalt verktyg; Historisk kropp; Interaktionsordning; Medierad diskursanalys; Nexusanalys; Ordinlärning; Situationens diskurser;

    Sammanfattning : I förevarande studie analyseras ett ordinlärningsexperiment i årskurs 7 med syftet att undersöka det digitala verktyget Quizlets potential för elever att lära sig spanska ord. Två likartade klasser fick använda sig av två olika ordinlärningsmetoder, digitalt via Quizlet respektive analogt med penna och papper. LÄS MER

  4. 24. Styrning för innovation : En flerfallstudie på nätverkande i innovativa företag

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för ekonomistyrning och logistik (ELO)

    Författare :Markus Stenvall; Anton Engdahl; [2020]
    Nyckelord :Networking; Innovation; Objects of Control; Adaptive Spaces; nätverkande; innovation; styrkategorier; adaptiva arenor;

    Sammanfattning : Background: Historically, innovation has been an important factor in sustaining competitive in a constantly changing and dynamic market. Innovation comes about in different ways each time, but commonly so, innovation springs from different kinds of network. LÄS MER

  5. 25. Utveckling av spelmekaniker: Analogt och Digitalt

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för teknik och estetik

    Författare :Albin Wahlström; David Lööf; [2019]
    Nyckelord :Analogt och digitalt; analogt; digitalt; spelmekaniker; pusseldesign;

    Sammanfattning : I detta kandidatarbete har vi undersökt olika sätt hur man kan skapa nya spelmekaniker genom användandet av analoga och digitala tekniker i kombination med varandra. Genom arbetet med dessa tekniker som huvudfokus har vi därmed utvecklat ett fysiskt, tredimensionellt pusselspel som visar kombinationen av tekniker som kan användas för vidareutveckling av nya spelupplevelser. LÄS MER