Sökning: "MDA"
Visar resultat 11 - 15 av 74 uppsatser innehållade ordet MDA.
11. Get Your Head in the Game : An Exploration of Consumer Perceptions of the Gamification of Online Shopping.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Gamification is in its infancy yet is proving to be a useful tool for practitioners in many industries. Little research into the perceptions of consumers, in regards to the gamification of online shopping, has been conducted though. LÄS MER
12. Stimulanser och affekter hos datorspelsberoende
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/SocialhögskolanSammanfattning : The aim of this study is to examine correlations between affects and stimulus concerning gaming addiction. The purpose of this is to increase the understanding of gaming addiction for better treatment from social workers. In recent years gaming addiction has become a more common affliction. LÄS MER
13. Calculating Minimum Detectable Activity for a moving scintillator detector using real-time speed measurement : Implementing a monitoring system to improve accuracy of surface contamination measurement systems
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för elektroteknik och datavetenskap (EECS)Sammanfattning : Surface contamination occurs in nuclear facilities, something that is important to detect easily and efficiently. Using today’s methods to detect nuclear surface contamination may cause certain inconsistencies as the human operator is solely trusted to keep the detector at the correct distance and move it at the correct speed. LÄS MER
14. Null Reference Exception : Serious Games som lärverktyg för spelprogrammering.
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska HögskolaSammanfattning : I denna artikel kommer vi att gå igenom hur man kan gå till väga med att skapa ett spel somhar syftet att lära ut spelprogrammering. Syftet är att undersöka hur lärandet avspelprogrammering hade kunnat förändras och göras mer tillgängligt genom att använda sigav så kallade Serious Games som undervisningsmaterial. LÄS MER
15. How do the mechanics of honor systems in competitive games facilitate or hinder a toxic game aesthetic?
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesignSammanfattning : Mängden människor som spelar datorspel ökar, och det gör även bekymmerna om den ökande ‘toxiciteten’ inom tävlings inriktade online spel, som League of Legends och Overwatch. Detta är ett beteende som både Blizzard och Riot Games har erkänt och därmed har utvecklat mer avancerade system som har som syfte att stimulera positivt beteende istället för att bara straffa negativa beteenden. LÄS MER