Sökning: "Digitalt verktyg"

Visar resultat 1 - 5 av 231 uppsatser innehållade orden Digitalt verktyg.

  1. 1. Informationsflöde vid idrottsevenemang - En studie bestående av sju intervjuer för att beskriva och ge förslag på en effektivisering av informationsflödet för Göteborgsvarvets funktionärer

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Elin Brink; Helena Lorek; [2019-06-20]
    Nyckelord :idrottsevenemang; volunteer management; performance management; informationsflöde; organisationsstruktur; beslutsfattande; digitalisering;

    Sammanfattning : Idrottsevenemang befinner sig idag på en hårt konkurrensutsatt, internationell marknad. Rättverktyg är avgörande för att lyckas behålla sin position på marknaden och för att driva sinutveckling framåt. LÄS MER

  2. 2. DIGITALISERING I SVENSKA SKOLAN En studie om hur digitala verktyg påverkar undervisning i lågstadiet

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet

    Författare :Jessica Helander; Emmalyn Hietala; [2019-05-07]
    Nyckelord :Digitalt verktyg; digitalisering; app; IT; IKT; dator;

    Sammanfattning : Syfte:Uppsatsens syfte är att undersöka hur lärare upplever att digitala verktyg påverkar undervisning i lågstadiet.Detta leder oss till dessa frågeställningar:• Vilka digitala verktyg används av lågstadielärarna i undervisningen?• Vilka fördelar och nackdelar upplever lärarna med tillgången till digitala verktyg i undervisningen?• Hur upplever lärarna att digitala verktyg påverkar elevernas lärande och motivation?Teori:Vi kopplade vår studie till Lev Samenovich Vygotskijs sociokulturella perspektiv. LÄS MER

  3. 3. Skolan i den digitala världen : En designstudie om integrering av ett digitalt verktyg i matematikundervisningen

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA); Linnéuniversitetet/Institutionen för matematik (MA)

    Författare :Elina Bild; Julia Lundkvist; [2019]
    Nyckelord :Design research; undervisning; digitala verktyg; taluppfattning; social interaktion;

    Sammanfattning : Denna designstudie inriktar sig på integrering av ett digitalt verktyg i en specifik undervisningskontext. Studien utgår från ett sociokulturellt perspektiv och fokus ligger således på undervisningssituationen som helhet. Sociala interaktioner i form av möten mellan elever, lärare och artefakter genomsyrade undersökningen. LÄS MER

  4. 4. Familjefotografier i den digitala tidsåldern: En kvalitativ studie om delning och arkivering

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Kultur och samhälle

    Författare :Stina Larsson; [2019]
    Nyckelord :fotografi; photography; familjefotografi; family photography; fotoalbum; photo albums; familjealbum; analogt fotografi; digitalt fotografi; analouge photography; digital photography; home mode communication; Kodak culture; remediation; immediacy; hypermediacy; sociala medier; social medias; delning; arkivering; sharing; archive; mediehistoria; media history;

    Sammanfattning : Denna studie undersöker kvinnor i åldrarna 52–66 och deras förhållningssätt till sina egna arkiverings- och delningspraktiker av familjefotografier, med utgångspunkt i skiftet från analogt- till digitalt foto och dagens fotografiska praktiker med mobilkameran som verktyg. Genom sex kvalitativa intervjuer och teorierna hemmaformad kommunikation, Kodak-kultur, remediering, transparent media och hypermedia blev det möjligt att rama in respondenternas fotografiska praktiker. LÄS MER

  5. 5. Ett nytt digitalt didaktiskt verktyg för religionsundervisningen : En studie om hur Elder Scrolls IV: Oblivion och andra dataspel kan hjälpa lärare att öka elevernas intresse för religionsämnet genom att bryta ner förutfattade åsikter

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap (from 2013)

    Författare :Björn Brox; [2019]
    Nyckelord :Teaching tool; Lärarverktyg;

    Sammanfattning : In recent years studies have shown students interest in school has dropped as they mainly see the subjects being taught or their content to be irrelevant or hard to relate to. This essay explores how using computer games, specifically Elder Scrolls IV: Oblivion, as a teaching tool can help increase students overall interest in the subject of religious education which should facilitate more learning. LÄS MER