Sökning: "MEDIE OCH KOMMUNIKATIONSVETENSKAP C-uppsats"

Visar resultat 26 - 30 av 50 uppsatser innehållade orden MEDIE OCH KOMMUNIKATIONSVETENSKAP C-uppsats.

  1. 26. Nedläggningsretorik i svensk nyhetstext

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för humaniora

    Författare :Lasse Nivér; Evelina Larsson; [2013]
    Nyckelord :Nedläggning;

    Sammanfattning : Titel: Nedläggningsretorik i svensk nyhetstext Nivå: C-uppsats i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap Författare: Evelina Larsson, Lasse Nivér Handledare: Mathias SylwanDatum: 2013 – maj Syfte: Under de senaste åren har ett större antal arbetsplatser lagts ned i Sverige. Vår uppsats syftar till att studera sättet som medier skriver om nedläggningar. LÄS MER

  2. 27. Reggae på svenska- en kartläggning och analys av den svenska reggaescenen i en samtida kontext

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Petra Olsson; Karin Nilsson; [2012]
    Nyckelord :svensk reggae; samhällskritik; konsumtionssamhället; polisbrutalitet; mediekritik; cannabis; flytande signifikans; subkultur; hegemoni; Cultural Sciences; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract Titel: Reggae på svenska- en kartläggning och analys av den svenska reggaescenen i en samtida kontext Författare: Karin Nilsson & Petra Olsson Handledare: Johan Jarlbrink Typ av arbete: C-uppsats 15 hp, HT 2011 Institution: Lunds Universitet, Institutionen för kommunikation och medier Nyckelord: Hegemoni, subkultur, svensk reggae, samhällskritik, konsumtionssamhället, polisbrutalitet, cannabis, mediekritik och flytande signifikans. Syftet med uppsatsen har varit att göra ett nedslag i den svenska reggaescenen för att förstå hur artisterna kommunicerar till sin publik. LÄS MER

  3. 28. Den digitala kaffestugans gråzon : En beskrivande studie om läkemedelsbranschens användning av sociala medier

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Louise Ottosson; Rebecka Hoberg; [2011]
    Nyckelord :Public Relations; Sociala Medier; Issues Management; Läkemedel; Omvärldsbevakningg;

    Sammanfattning : ABSTRACT   Titel Den digitala kaffestugans gråzon- En beskrivande studie om läkemedelsbranschens användning av sociala medier   Författare Louise Ottosson & Rebecka Hoberg   Handledare Emma Håkansson   Kurs Medie- och kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats 15 hp, HT2010   Syfte Studien syftar till att beskriva hur läkemedelsbranschen använder sig av sociala medier utifrånde förutsättningar branschen har.Teoretiskt perspektivDen teoretiska grunden i denna studie bygger på Issues Management och Publics kopplat till Det nya medielandskapet. LÄS MER

  4. 29. Ett skepp kommer lastat med PR– en kritisk diskursanalys av medierapporteringen kring Ship to Gaza.

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Marie-Louise Nilsson; Anna Green; [2011]
    Nyckelord :PR – praktik; Pseudohändelser; Publika relationer PR ; Opinionsbildning; Medielogik; Nyhetsförmedling ; Social Sciences;

    Sammanfattning : Titel: Ett skepp kommer lastat med PR – en kritisk diskursanalys av medierapporteringen kring Ship to Gaza Institution: Enheten för medie- och kommunikationsvetenskap, Lunds universitet Kurs: MKVK201:1, C-uppsats Författare: Marie-Louise Nilsson och Anna Green. Handledare: Bo Isenberg Innehåll: En kritisk diskursanalys av Dagens Nyheter och Svenska Dagbladets rapportering av Ship to Gaza aktionen mellan 2010-05-30 till 2010-06-30. LÄS MER

  5. 30. Politisk opinionsbildniing i gymnasieskolan - en kvalitativ undersökning bland Göteborgs gymnasieskolor

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikation

    Författare :Marcus Tapaninen; [2010-08-04]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Politisk opinionsbildning i gymnasieskolan Författare Marcus Tapaninen Kurs Interdisciplinär C-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik medier och kommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER