Sökning: "MEDIE OCH KOMMUNIKATIONSVETENSKAP C-uppsats"
Visar resultat 26 - 30 av 50 uppsatser innehållade orden MEDIE OCH KOMMUNIKATIONSVETENSKAP C-uppsats.
26. Nedläggningsretorik i svensk nyhetstext
Kandidat-uppsats, Avdelningen för humanioraSammanfattning : Titel: Nedläggningsretorik i svensk nyhetstext Nivå: C-uppsats i ämnet medie- och kommunikationsvetenskap Författare: Evelina Larsson, Lasse Nivér Handledare: Mathias SylwanDatum: 2013 – maj Syfte: Under de senaste åren har ett större antal arbetsplatser lagts ned i Sverige. Vår uppsats syftar till att studera sättet som medier skriver om nedläggningar. LÄS MER
27. Reggae på svenska- en kartläggning och analys av den svenska reggaescenen i en samtida kontext
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Abstract Titel: Reggae på svenska- en kartläggning och analys av den svenska reggaescenen i en samtida kontext Författare: Karin Nilsson & Petra Olsson Handledare: Johan Jarlbrink Typ av arbete: C-uppsats 15 hp, HT 2011 Institution: Lunds Universitet, Institutionen för kommunikation och medier Nyckelord: Hegemoni, subkultur, svensk reggae, samhällskritik, konsumtionssamhället, polisbrutalitet, cannabis, mediekritik och flytande signifikans. Syftet med uppsatsen har varit att göra ett nedslag i den svenska reggaescenen för att förstå hur artisterna kommunicerar till sin publik. LÄS MER
28. Den digitala kaffestugans gråzon : En beskrivande studie om läkemedelsbranschens användning av sociala medier
Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medierSammanfattning : ABSTRACT Titel Den digitala kaffestugans gråzon- En beskrivande studie om läkemedelsbranschens användning av sociala medier Författare Louise Ottosson & Rebecka Hoberg Handledare Emma Håkansson Kurs Medie- och kommunikationsvetenskap GR (C), C-uppsats 15 hp, HT2010 Syfte Studien syftar till att beskriva hur läkemedelsbranschen använder sig av sociala medier utifrånde förutsättningar branschen har.Teoretiskt perspektivDen teoretiska grunden i denna studie bygger på Issues Management och Publics kopplat till Det nya medielandskapet. LÄS MER
29. Ett skepp kommer lastat med PR– en kritisk diskursanalys av medierapporteringen kring Ship to Gaza.
Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Titel: Ett skepp kommer lastat med PR – en kritisk diskursanalys av medierapporteringen kring Ship to Gaza Institution: Enheten för medie- och kommunikationsvetenskap, Lunds universitet Kurs: MKVK201:1, C-uppsats Författare: Marie-Louise Nilsson och Anna Green. Handledare: Bo Isenberg Innehåll: En kritisk diskursanalys av Dagens Nyheter och Svenska Dagbladets rapportering av Ship to Gaza aktionen mellan 2010-05-30 till 2010-06-30. LÄS MER
30. Politisk opinionsbildniing i gymnasieskolan - en kvalitativ undersökning bland Göteborgs gymnasieskolor
C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik, medier och kommunikationSammanfattning : Titel Politisk opinionsbildning i gymnasieskolan Författare Marcus Tapaninen Kurs Interdisciplinär C-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap. Institutionen för journalistik medier och kommunikation, Göteborgs universitet. LÄS MER