Sökning: "MEDIE OCH KOMMUNIKATIONSVETENSKAP C-uppsats"

Visar resultat 31 - 35 av 50 uppsatser innehållade orden MEDIE OCH KOMMUNIKATIONSVETENSKAP C-uppsats.

  1. 31. Personliga varumärken i bloggar - Hur framhäver två av Sveriges största bloggare sig själva och vilka ämnen fokuserar de på i sina inlägg?Hur framhäver två av Sveriges största bloggare sigsjälva och vilka ämnen fokuserar de på i sina inlägg?

    Kandidat-uppsats, Akademin för utbildning och ekonomi

    Författare :Tina Dolk; [2010]
    Nyckelord :bloggar; Isabella Löwengrip; Kenza Zouiten; personliga varumärken; blogginnehåll;

    Sammanfattning : Titel: Personliga varumärken i bloggar Författare: Tina Dolk Handledare: Margaretha Rönnberg, Högskolan i Gävle Kurs: C-uppsats, Medie- och kommunikationsvetenskap C, Högskolan i Gävle Nyckelord: modebloggar, blogginnehåll, personliga varumärken Problem: Modebloggar har fått stor genomslagskraft de senaste åren i Sverige. De unga tjejerna som driver dessa populära bloggar betraktas som kändisar. LÄS MER

  2. 32. Och nu blir det reklamfilm : En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009

    Kandidat-uppsats, Institutionen för informationsteknologi och medier

    Författare :Elin Larsson; Johan Heikensten; [2010]
    Nyckelord :Political advertisement; commercials; advertising strategies; negative advertising; issue; image; rhetorical analysis; semiotics; rhetoric; videostyle; communication; EU-election; politisk tv-reklam; reklamfilm; reklamstrategi; utmanarstrategi; negativ reklam; sakfråga; image; bildanalys; retorisk analys; semiotik; retorik; videostyle; kommunikation; EU-val; incumbent;

    Sammanfattning : Och nu blir det reklamfilm - En kvalitativ innehållsanalys av de sju svenska politiska reklamfilmerna inför EU-valet 2009 Seminar date: 2010-01-14 Department: Media- and Communication science Report category: Degree project undergraduate level Authors: Johan Heikensten and Elin Larsson Advisor: Kristoffer Holt Purpose: When TV4 for the first time offered advertising time to the Swedish political parties for the upcoming election of the European Parliament in 2009, a huge debate broke loose in the media. Regardless of opinions on the matter, we find it safe to say that political television commercials will have a great influence on future election campaigns in Sweden. LÄS MER

  3. 33. Lever varumärket hos anställda? : En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ 

    Kandidat-uppsats, Sektionen för hälsa och samhälle (HOS)

    Författare :Sofia Carlsson; Sanna Nilsson; [2010]
    Nyckelord :Living the Brand; varumärke; internkommunikation; organisationskultur; organisationsidentitet;

    Sammanfattning : Titel: Lever varumärket hos anställda? – En kvalitativ fallstudie om Living the Brand i Friskis&Svettis och MQ Författare: Carlsson, Sofia och Nilsson, Sanna Handledare: Lars Palm Examinator: Ulrika Sjöberg Utbildningssäte: Högskolan Halmstad Sektion: Hälsa och Samhälle (HOS) Kurs: Medie- och Kommunikationsvetenskap 61-90 hp Delkurs: C-uppsats, 15 hp Språk: Svenska År: 2010 Syfte: Studera Living the Brand:s påverkan på Friskis&Svettis och MQ:s anställda som i sitt dagliga arbete möter kunden Teori: Service management, varumärke, the VCI Alignment Model, kommunikation, Living the Brand, Maslows behovstrappa, engagemang Metod: Kvalitativ intervju och kvalitativ observation utförda lokalt hos respektive organisation Resultat: Living The Brand fungerar i organisationerna och de kommunicerar båda kontinuerligt ut vision och kärnvärden till sina anställda för att varumärket ska bli starkt. Nyckelord: Living the Brand, varumärke, internkommunikation, organisationskultur, organisationsidentitet   Det blir allt viktigare för organisationer att stärka sitt varumärke. LÄS MER

  4. 34. Egodryckerna - en semiotisk analys av vitamindryckers varumärkeskommunikation

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Niklas Michin Aristoy; Fredrik Perlskog; [2010]
    Nyckelord :Identifiering ; Vitamindrycker; Individualiserad reklam; Mytbildning; Varumärkeskommunikation; Reklamanalys; Varumärken; Social Sciences;

    Sammanfattning : De senaste åren har det skett en ökning i antalet så kallade vitamindrycker som finns i handeln. Vitamin Well, Glacéau Vitaminwater och Vitamino är varumärkena som i tur och ordning gått in på marknaden och rönt kommersiella framgångar i dryckessegmentet. LÄS MER

  5. 35. Investor Relations framtid. Den digitala generationens krav på kommunikation

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Simon Karlsson; Johan Sahlman; [2009-09-29]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel Investor Relations framtid - Den digitala generationens krav på kommunikation. Författare Johan Sahlman Simon Karlsson Kurs C-uppsats i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborg universitet Termin Vårterminen 2009 Handledare Jan Strid Sidantal 61 sidor exklusive bilagor Syfte Syftet med studien är att undersöka en yngre generation finansiella intressenters uppfattningar och önskemål av företags finansiella kommunikation. LÄS MER