Sökning: "MUSIK REKLAM"

Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade orden MUSIK REKLAM.

  1. 21. Gourmetmat för alla!

    Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnad

    Författare :Johannes Grund; Johan Herrström; [2007]
    Nyckelord :3D Studio Max; Photoshop; Flash; Lätta Smaker; Gourmet Grön; Webbplats; Actionscript; HD-video; High Definition; Reklam; Reklamvideo; Foto; Ljud; Musik; Combustion; Produktpresentation; Webbapplikation; HTML; CSS;

    Sammanfattning : Vårt mål med projektet var att göra en webbapplikation åt Gourmet Grön och deras nya produktserie. Applikationen innehåller information om produkterna och hur de används samt vilka fördelear dessa ger. .. LÄS MER

  2. 22. Effektiviteten hos marknadsaktiviteterna : En kvantitativ studie över hur studenter påverkas av marknadsföring

    Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskning

    Författare :Daniel Bäckdahl; Torbjörn Larsson; [2006]
    Nyckelord :Marknadsföring; marknadsmixen; marknadsaktiviteter; reklam; köpprocessen; musik; events;

    Sammanfattning : Vid marknadsföring av musik finns det en mängd olika aktiviteter att använda sig av. Den traditionella marknadsmixen med dess beståndsdelar brukar användas, men eftersom marknadsföring inom musikbranschen är komplicerad används också andra aktiviteter. LÄS MER

  3. 23. Unga musikkonsumenter : En studie av vad som påverkar unga konsumenters val av populärmusik

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jesper Pops; Viktor Telégin; [2006]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Den uppsats som i följande beskrivs har syftat till att ur ett konsumentperspektiv undersöka och förstå vad som gör att unga konsumenter väljer att lyssna på den populärmusik de lyssnar på. Detta för att förstå hur marknadsförare ska marknadsföra artister i den förändrade musikindustrin. LÄS MER

  4. 24. Du ger mig fjärrkontrollen! En studie av samband mellan musik, målgrupp och budskap i TV-reklam.

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Anja Aldefors; [2005]
    Nyckelord :Musik; TV-reklam; Budskap; Estetik; Målgrupp; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för hur musik används i TV-reklam för att förstärka ett budskap och tala till ett visst segment. De teoretiska perspektiv som använts har hämtats från ett antal skilda områden då ämnet i sin helhet är relativt outforskat: Företagsekonomiska perspektiv: Segmenteringsteori och kommunikationsmodellen. LÄS MER

  5. 25. Datorspelsmusikens påverkan av användarens problemlösningsförmåga

    Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och information

    Författare :Måns Nordell Ahlquist; [2005]
    Nyckelord :Musikpåverkan; Datorspel; Bakgrundsmusik; Problemlösning;

    Sammanfattning : Detta examensarbete syftar till att undersöka om musiken i datorspel kan påverka användarens problemlösningsförmåga. Ämnet är nästintill outforskat, så musikstudier från ämnesområden som t.ex. reklam, film och bilkörning har studerats för att bygga upp en teoretisk grund. LÄS MER