Sökning: "MUSIK REKLAM"
Visar resultat 21 - 25 av 28 uppsatser innehållade orden MUSIK REKLAM.
21. Gourmetmat för alla!
Kandidat-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Sektionen för teknokultur, humaniora och samhällsbyggnadSammanfattning : Vårt mål med projektet var att göra en webbapplikation åt Gourmet Grön och deras nya produktserie. Applikationen innehåller information om produkterna och hur de används samt vilka fördelear dessa ger. .. LÄS MER
22. Effektiviteten hos marknadsaktiviteterna : En kvantitativ studie över hur studenter påverkas av marknadsföring
Kandidat-uppsats, HLK, Medie- och kommunikationsforskningSammanfattning : Vid marknadsföring av musik finns det en mängd olika aktiviteter att använda sig av. Den traditionella marknadsmixen med dess beståndsdelar brukar användas, men eftersom marknadsföring inom musikbranschen är komplicerad används också andra aktiviteter. LÄS MER
23. Unga musikkonsumenter : En studie av vad som påverkar unga konsumenters val av populärmusik
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Den uppsats som i följande beskrivs har syftat till att ur ett konsumentperspektiv undersöka och förstå vad som gör att unga konsumenter väljer att lyssna på den populärmusik de lyssnar på. Detta för att förstå hur marknadsförare ska marknadsföra artister i den förändrade musikindustrin. LÄS MER
24. Du ger mig fjärrkontrollen! En studie av samband mellan musik, målgrupp och budskap i TV-reklam.
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Syftet med uppsatsen är att öka förståelsen för hur musik används i TV-reklam för att förstärka ett budskap och tala till ett visst segment. De teoretiska perspektiv som använts har hämtats från ett antal skilda områden då ämnet i sin helhet är relativt outforskat: Företagsekonomiska perspektiv: Segmenteringsteori och kommunikationsmodellen. LÄS MER
25. Datorspelsmusikens påverkan av användarens problemlösningsförmåga
Kandidat-uppsats, Institutionen för kommunikation och informationSammanfattning : Detta examensarbete syftar till att undersöka om musiken i datorspel kan påverka användarens problemlösningsförmåga. Ämnet är nästintill outforskat, så musikstudier från ämnesområden som t.ex. reklam, film och bilkörning har studerats för att bygga upp en teoretisk grund. LÄS MER