Sökning: "Malin Röstén"
Visar resultat 1 - 5 av 9 uppsatser innehållade orden Malin Röstén.
1. Matematikångest i mellanstadiet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Den här kunskapsöversikten berör ämnet matematikångest. Matematikångest är ett utbrett fenomen och var tredje elev i samtliga OECD-länder uppger att de ofta känner ångest inför matematikundervisningen (OECD, 2015). Kunskapsöversikten har sammanställts av kvalitativa och kvantitativa studier samt andra kunskapsöversikter. LÄS MER
2. Språkliga strategier nyanlända elever och lärare kan använda i svenskundervisningen för inkludering
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för lärande, humaniora och samhälleSammanfattning : Denna litteraturstudie syftar till att undersöka vilka strategier nyanlända elever har enligt aktuelloch relevant forskning, för att ta till sig det svenska språket. Studien undersöker även hursvenskundervisningen utformas av lärare för att inkludera nyanlända elever. LÄS MER
3. Hur lärare i samhällskunskap förhåller sig till objektivitet i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : .... LÄS MER
4. Acoustic Design of Swimming Halls
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lunds universitet/Institutionen för byggvetenskaper; Lunds universitet/Teknisk akustikSammanfattning : The Master thesis considers acoustic design of swimming halls. Focus is put into design solutions affecting the acoustic environment such as walls, absorbents and shape. The basis is gained from literature studies and new information achieved specific for the thesis. LÄS MER
5. Rösten som instrument i undervisningen i Idrott och Hälsa : En undersökning med lärare och elever på högstadiet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för elektronik, matematik och naturvetenskapSammanfattning : Studiens syfte är att undersöka hur lärare inom idrott och hälsa på högstadiet, i södra Sverige, resonerar kring rösten som arbetsverktyg och nyttjandet av rösthjälpmedel i undervisningen. I studien inkluderades även högstadieelevers uppfattning om lärarens röst och kommunikation som instrument i undervisningen. LÄS MER