Sökning: "Marketing innovation"

Visar resultat 16 - 20 av 364 uppsatser innehållade orden Marketing innovation.

  1. 16. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Kenan Omeragic; [2023]
    Nyckelord :Startup companies; social media; digital marketing; strategy; consumers.; Startupföretag; sociala medier; digital marknadsföring; strategi; konsumenter.;

    Sammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.   Författare: Kenan Omeragic   Handledare: Christine Tidåsen   Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER

  2. 17. Startup-företag och digitala marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om hur B2C startup-företag använder digital marknadsföring för att klara av startup-fasen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Niklas Idoffsson; Jonatan Hildingsson; [2023]
    Nyckelord :Startup-företag; B2C; Digitala marknadsföringsstrategier och Digitalisering;

    Sammanfattning : Digitaliseringen har medfört nya möjligheter för startup-företag, som Sverige årligen ser en ökning utav. Den digitala marknadsföringen har öppnat upp nya möjligheter för startup-företagen att nå ut till konsumenter på nya innovativa sätt. Även om digitaliseringen gett upphov till många möjligheter, har utmaningarna blivit fler. LÄS MER

  3. 18. Market for Reuse - Investigating reuse of acoustic ceilings from a market perspective

    Master-uppsats, Lunds universitet/Produktionsekonomi

    Författare :Oscar Nilsson; Anton Gunnarsson; [2023]
    Nyckelord :Green Building Certifications; Circular Economy; Circular Logistics; Circular Marketing; Construction Product Regulation; Management; Reuse; Reverse Logistics; Technology and Engineering;

    Sammanfattning : Context: Today, 96% of Sweden’s materials come from virgin resources and only 3.4% of resources used in Sweden are retained in the value chain. From a total of 266 million tonnes fed into the economy each year, 46.9% consist of construction materials. LÄS MER

  4. 19. DIGITAL INNOVATION MAZE : A Case Study of a X-Reality Innovation Diffusion

    Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Hannes Sjöström; Pavithra Sivakumar; [2023]
    Nyckelord :Digital Innovation; Diffusion; Layered Modular Architecture; Technological Embedding; Service-Dominant Logic;

    Sammanfattning : Digital innovation (DI) has enabled businesses to enhance their existing market offerings by integrating digital features. Despite advanced technologies, substantial marketing efforts, and global recognition, businesses can still struggle to convince customers to adopt their digital market offering. LÄS MER

  5. 20. Customer engagement and co-creation in crowdfunding : Multi-case study on tabletop Kickstarter campaigns

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Michael Polatos; Andrii Kernitskyi; [2023]
    Nyckelord :Customer engagement; Kickstarter; co-creation co-destruction of value; S-D logic;

    Sammanfattning : Background: Crowdfunding is a new form of financing that has gained popularity among entrepreneurs seeking to fund innovative and creative projects. It involves collecting small amounts of money from a large number of potential backers through specialised websites. LÄS MER