Sökning: "Marketing innovation"
Visar resultat 16 - 20 av 364 uppsatser innehållade orden Marketing innovation.
16. Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Titel: Digitala marknadsföringsstrategier med sociala medier för nystartade företag inom streetwear-klädbranschen. Författare: Kenan Omeragic Handledare: Christine Tidåsen Nyckelord: Startupföretag, sociala medier, digital marknadsföring, strategi, konsumenter. LÄS MER
17. Startup-företag och digitala marknadsföringsstrategier : En kvalitativ studie om hur B2C startup-företag använder digital marknadsföring för att klara av startup-fasen
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Digitaliseringen har medfört nya möjligheter för startup-företag, som Sverige årligen ser en ökning utav. Den digitala marknadsföringen har öppnat upp nya möjligheter för startup-företagen att nå ut till konsumenter på nya innovativa sätt. Även om digitaliseringen gett upphov till många möjligheter, har utmaningarna blivit fler. LÄS MER
18. Market for Reuse - Investigating reuse of acoustic ceilings from a market perspective
Master-uppsats, Lunds universitet/ProduktionsekonomiSammanfattning : Context: Today, 96% of Sweden’s materials come from virgin resources and only 3.4% of resources used in Sweden are retained in the value chain. From a total of 266 million tonnes fed into the economy each year, 46.9% consist of construction materials. LÄS MER
19. DIGITAL INNOVATION MAZE : A Case Study of a X-Reality Innovation Diffusion
Master-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för informatikSammanfattning : Digital innovation (DI) has enabled businesses to enhance their existing market offerings by integrating digital features. Despite advanced technologies, substantial marketing efforts, and global recognition, businesses can still struggle to convince customers to adopt their digital market offering. LÄS MER
20. Customer engagement and co-creation in crowdfunding : Multi-case study on tabletop Kickstarter campaigns
Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, FöretagsekonomiSammanfattning : Background: Crowdfunding is a new form of financing that has gained popularity among entrepreneurs seeking to fund innovative and creative projects. It involves collecting small amounts of money from a large number of potential backers through specialised websites. LÄS MER