Sökning: "Marketing innovation"

Visar resultat 11 - 15 av 364 uppsatser innehållade orden Marketing innovation.

  1. 11. Inflytandet av Corporate Social Responsibility : En kvalitativ studie om hur företag interagerar Corporate Social Responsibility i sin marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Viktor Gullbo; Jacob Person; [2023]
    Nyckelord :Corporate Social Responsibility; Brand identity; Consumer; Corporate Social Responsibility; Varumärkesidentitet; Konsument;

    Sammanfattning : CSR-aktiviteter har blivit ett allt vanligare initiativ av företag för att kunna påverka konsumenter samt differentiera utbudet av produkter. Det är dock sällan som konsumenter blint accepterar dessa initiativ som uppriktiga handlingar och belönar inte företagen i det direkta skedet. LÄS MER

  2. 12. Är uppmärksamhet verkligen allt? : En kvalitativ/kvantitativ studie om hur social marknadsföring påverkar attitydlojaliteten

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anton Nilsson; Edmon Ferizi; [2023]
    Nyckelord :Social marketing; Brand loyalty; Attitude loyalty; Social marknadsföring; Varumärkeslojalitet; Attitydlojalitet;

    Sammanfattning : The purpose of the study was to investigate consumer attitudes towards a brand that in itscampaigns presents a social problem for attention. The study is based on theories in threemain areas, controversial marketing, brand loyalty and purchase behavior. LÄS MER

  3. 13. How digitalization and package deals can be measured and compared for hotels in the tourism sector : A comparative study of hotels in the counties of Halland and Kalmar

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Hugo Svensson; William Sundén; [2023]
    Nyckelord :Tourism; Digitalization; Measurement; Digital Marketing; Hotels; Package Deals;

    Sammanfattning : Tourism plays a crucial role in driving economic growth and regional development for countries worldwide as well as spurring economic growth in counties within regions. This thesis delves into the unexplored potential of two Swedish counties, Halland and Kalmar, as tourist destinations. LÄS MER

  4. 14. Human-Like Chatbot : A quantitative study of the emotional response toward human-to-machine interaction

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Anastasiia Jönsson; Clara Nordberg; [2023]
    Nyckelord :Digital Marketing; Chatbot; Emotion; Empathy; Humanlike; Human-to-machine interaction; ChatGPT;

    Sammanfattning : Problem formulation: The problem that the thesis research relates to is the limitations of artificially intelligent chatbots as interlocutors. The emotional component of communication plays an essential role in the customer experience, but many users have a negative attitude toward chatbots due to their lack of humanity and empathy. LÄS MER

  5. 15. Digital Marketing Challenges Face by SMEs in Developing Countries: Cross country case studies from Bangladesh and Sri Lanka

    Master-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Syed Rubyat Ahsan; Menu Geethika Nishadi; [2023]
    Nyckelord :SMEs; Digital marketing; Digital marketing channels; Internet marketing; Digital marketing ecosystem; Digital marketing challenges; Social media; Digital marketing in developing countries.;

    Sammanfattning : .... LÄS MER