Sökning: "Marknadskommunikationskanaler"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet Marknadskommunikationskanaler.

  1. 1. TikTok, en förutsättning för dagens marknadskommunikation. : En studie om hur företag använder nya sociala medieplattformar

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Ange-Auxley Butoyi; Ebba Wiking; [2023]
    Nyckelord :Sociala medier; digital marknadsföring; visuell kommunikation; electronic word-of-mouth eWOM ; social customer relationship management SCRM ;

    Sammanfattning : Sociala mediemiljön är ständigt i förändring och det lanseras kontinuerligt nya plattformar som användare etablerar sig på. Syftet med studien var att undersöka hur företag använder nya sociala medieplattformar som marknadskommunikationskanaler, samt om företagens tidigare erfarenheter inom sociala mediemarknadsföring underlättar utformningen av marknadsföringsstrategier på nya plattformar. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföring på sociala medier : Det kommersiella budskapet och marknadsföringslagens konsumentskydd

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013); Karlstads universitet/Avdelningen för juridik

    Författare :Linn Fauli; Filippa Thyrén; [2019]
    Nyckelord :Marketing; social media; commercial message; editorial content; influencer; The Marketing Act; Marknadsföring; sociala medier; kommersiellt meddelande; redaktionellt innehåll; influencer; marknadsföringslagen.;

    Sammanfattning : En stor del av den svenska befolkningen använder sociala medier dagligen och både redaktionella och kommersiella framställningar sprids på olika digitala plattformar. I samband med detta utvecklas ständigt nya marknadsföringsstrategier och influencer marketing är en av dem. LÄS MER

  3. 3. Svenska klädföretags val av marknadskommunikationskanaler

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :Fanny Granström; Rebecka Thagemark; [2007]
    Nyckelord :Företagsekonomi; Marknadsföring; Marknadskommunikationskanaler;

    Sammanfattning : .... LÄS MER