Sökning: "Markus Stenberg"
Visar resultat 1 - 5 av 7 uppsatser innehållade orden Markus Stenberg.
1. Decoding the Winning Strategy - An in-depth study of Swedish closed-end funds
Magister-uppsats, Lunds universitet/Nationalekonomiska institutionenSammanfattning : The predictability of stock returns, prediction of buyout targets and value creation by activist owners are well-researched areas. However, Swedish closed-end funds' outstanding performance has received little attention. LÄS MER
2. Värdering av skogsbruksfastigheter : hur skiljer sig värderingsprocessen mellan olika fastighetsmäklare?
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Forest EconomicsSammanfattning : Idag värderas skogsfastigheter som ska ut till försäljning vanligtvis av fastighetsmäklare. Vid en värdering ska fastighetsmäklaren således bedöma ett marknadsvärde för den enskilda fastigheten. Vid värdering av skogsfastigheter finns det ett par olika teoretiska metoder att tillgå för att göra en bedömning av värdet. LÄS MER
3. Cost optimization of composite bridges
Master-uppsats, KTH/Bro- och stålbyggnadSammanfattning : Today in most design offices the practice when designing infrastructure is to adopt a trial-and-error based approach. This means that one solution to the problem is evaluated and based on the results the design is altered. This process is then repeated until satisfactory results have been achieved. LÄS MER
4. Det är dags att få ordning på torpet : En kvalitativ fallstudie om retorik och kriskommunikation på Transportstyrelsen
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : The study is based on the IT scandal at the Transport Agency, which began in 2015. The agency decided to outsource parts of its operations to the international IT company IBM, which in turn used several subcontractors based in other European countries. LÄS MER
5. Millennials och baby boomers attityder till fake news : Generationernas upplevelser av nyhetsmediers sanningshalt
L3-uppsats, Karlstads universitet/Fakulteten för humaniora och samhällsvetenskap (from 2013)Sammanfattning : Syftet med denna uppsats var att ta reda på generationerna millennials och baby boomers inställning till mediernas sanningshalt och politiska neutralitet. Detta gjordes med hjälp av följande frågeställningar: Vilka attityder och vilken inställning har millennials och baby boomers till nyhetsmediernas sanningshalt? Finns skillnader och likheter kvar när vi väger in variablerna kön och politiskt ställningstagande? För att definiera generationerna använde vi oss av Cliff Zukins generationsteori. LÄS MER