Sökning: "Marléne Andersson"
Visar resultat 11 - 15 av 16 uppsatser innehållade orden Marléne Andersson.
11. Hur byggnadsdetaljer ändrar fasadens uttryck
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för teknik, TEKSammanfattning : .... LÄS MER
12. "Jag vet detta men kan inte förklara" : En studie av gymnasieelevers förmåga att kommunicera innebörden av grundläggande matematiska begrepp
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för matematik och matematisk statistikSammanfattning : I skolans styrdokument står det tydligt att eleverna ska utveckla sin förmåga att kommunicera matematik samt använda lämpliga och korrekta begrepp. Syftet med examensarbetet är att undersöka om gymnasieskolans elever har förståelse gällande matematiska grundbegrepp med avseende på kommunikativ och funktionell förståelse samt se om det finns några skillnader mellan dessa. LÄS MER
13. EU:s omställning till en hållbar jordbruksnäring
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Cultivable land is a limited resource and agriculture contributes to some of the most serious environmental problems facing the planet like, global warming, eutrophication and loss of biodiversity. The specialized, industrial agriculture with monoculture and extensive input of external energy, commercial fertilizer, and chemical pesticides are all essentially unsustainable. LÄS MER
14. Landskapet : som bild och erfarenhet
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för Bildpedagogik (BI)Sammanfattning : Arbetet handlar om skillnaden i reception och erfarenhet i betraktande av landskap, endera som illusorisk bild och som mer erfarenhetsmässig upplevelse av landskapskonsten. Denna frågeställning behandlar den illusoriska bildens övergång till installation och platsspecifika konstverk ute i dess kontext. LÄS MER
15. Att arbeta för en inkluderande grundskola
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Lärarhögskolan i StockholmSammanfattning : Under en period har myndigheter, forskning och skolpolitiker talat sig varma för begreppet inkludering och en skola för alla. Även i vår utbildning till specialpedagoger på lärarhögskolan i Stockholm har inkluderingsbegreppet varit frekvent förekommande. LÄS MER