Sökning: "Microbrewery"
Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade ordet Microbrewery.
1. Egenproduktion av elektricitet via ett bränslecellsfordon på ett mikrobryggeri i Mellansverige : Analys av kostnader och systemverkningsgrad
Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Energisystem och byggnadsteknikSammanfattning : För att uppnå de globala målen för hållbar utveckling krävs en omställning i dagensenergisystem, där fossila resurser bör ersättas med förnybara energikällor såsom soloch vindkraft. Då dessa energikällor har en intermittent energiproduktion, krävsenergilager för att de ska kunna ta över som huvudsakliga energikällor. LÄS MER
2. Craft brewing and financial expansion – a study of the Swedish market
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Institutionen för ekonomi, geografi, juridik och turismSammanfattning : Craft brewing has seen a remarkable growth, from the first steps in the late 1960s in the USA until today. Breweries in the USA and Western Europe saw a long period of brewery fusions, concentration and closings from after the 2nd world war until roughly late 1990s/early 2000s. LÄS MER
3. “Probably the best beer in town” : En kvalitativ studie om svenska mikrobryggeriers strategiska kommunikation.
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för medier och journalistik (MJ)Sammanfattning : In the last 20 years the craft brewing industry has expanded significantly in Scandinavia. The trend of microbreweries originates from the US and the U.K where much of the recent research has taken place, leaving a field unexplored from a perspective centralized to the microbrewery industry in Sweden. LÄS MER
4. Digital advertising on a regulated market : A multiple-case study in the Swedish alcohol industry
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : In regulated markets companies must comply with various rules, standards, and approval protocols to avoid expensive lack-of-compliance costs. Such regulations often limit the ability of companies to advertise and thereby reach out to consumers. LÄS MER
5. En kvalitativ studie omsegmentering och öletiketter : Okonventionella öletiketter– vilka ingår i målgruppen?
Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/InformatikSammanfattning : Idag finns ett stort utbud av varumärken och ölsorter på Systembolaget och detblir allt viktigare att synas bland alla konkurrenter i butikshyllan. I takt med attkonkurrensen ökar räcker det inte längre att enbart kunna distribuera ett gott öl,även paketeringen behöver vara intressant och trovärdig. LÄS MER