Sökning: "Mikael Forsberg"
Visar resultat 6 - 10 av 15 uppsatser innehållade orden Mikael Forsberg.
6. Samband mellan Information och Ångest hos Bröstcancerpatienter
Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Syfte: Syftet med litteraturstudien är att sammanställa sambandet mellan information från vårdpersonal och påverkan på grad av ångest hos bröstcancerpatienter.Bakgrund: Ett cancerbesked är ofta kopplat till ovisshet i form av vad sjukdomen innebär för den enskilda kvinnan samt hur detta besked kommer att påverka hennes liv. LÄS MER
7. Känslan av trygghet : Att främja trygghet vid omvårdnad av patienter i slutenvård
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för hälsa och välfärdSammanfattning : Problemformulering: Studier visar att många patienter i slutenvård, upplever otrygghet. Det är därför av stor vikt att få kunskap om vad som främjar trygghet, för att kunna handla på bästa sätt vid omvårdnad av patienter i slutenvård. LÄS MER
8. Ändring av den preoperativt planerade anestesimetoden vid anestesiinduktionen. En journalgranskning
Magister-uppsats, Umeå universitet/Institutionen för omvårdnadSammanfattning : ”Bakgrund: Preoperativ bedömning syftar till att identifiera sjukdomar och risker för anestesiförfarandet och att planera anestesin. Syfte: Att beskriva hur ofta den planerade preoperativa anestesibedömningen ändras vid anestesi induktion. LÄS MER
9. Socially Desirable Fast Moving Consumer Goods - A Literature Review on How To Decrease the Gap Between Intention & Purchase Behavior Through Marketing
Magister-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Abstract Authors: Mikael Forsberg and Sara-Maria Löfvenberg Tutor: Susanne Åberg Title: Socially Desirable Fast Moving Consumer Goods – A Literature Review on How To Decrease the Gap Between Intention & Purchase Behavior Through Marketing Keywords Branding, Consumer Behavior, Consumer Value Creation, Decision-making, Differentiation, Eco, Ecological, Environmentally Conscious Behavior, Fast Moving Consumer Goods (FMCG), Green Consumer, Green Marketing, In-store marketing, Marketing, Organic, Purchase decision, Socially Desirable, Value Creation. Background and Problem Consumers today are more environmentally conscious than ever. LÄS MER
10. Markering och risning av basvägar inom slutavverkningstrakter : en intervjustudie hos maskinförare och planerare
Kandidat-uppsats, SLU/School for Forest ManagementSammanfattning : In an attempt to prevent ground damage and to reduce harvesting costs, StoraEnso's districts Värmbodal and Fryken, selected a number of final felling areas where the base roads have been marked by planners in the districts. The parties involved in the experiment are mainly planners, harvester operators and forwarder operators. LÄS MER