Sökning: "Mobil marknadsföring"

Visar resultat 21 - 24 av 24 uppsatser innehållade orden Mobil marknadsföring.

  1. 21. Mobila Klubbkort Kan det påverka kundens lojalitet?

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Johanna Tolf; Linda Olofsson; Linda Evaldsson; [2003]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Problem Syftet med denna uppsats är att se ifall mobila tjänster kan påverka lojaliteten hos kunder som är medlemmar i kundklubbar. En sådan tjänst kan vara i form av ett mobilt klubbkort i kundens mobiltelefon. LÄS MER

  2. 22. Mobil marknadsföring - en studie i att utnyttja SMS och framtida tekniker i relationen mellan företag och kund

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Fredrik Rudbert; Andreas Johnsson; [2002]
    Nyckelord :mobilt Internet; relationsmarknadsföring; mobiltelefoni; servicekvalitet; lojalitet; mobilmarknadsföring; SMS; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem Mobiltelefonen är i dag en kanal som företagen börjar använda sig av i sin relation till sina kunder. I och med att tredje generationens mobiltelefoni introduceras ges ännu större möjligheter för företagen att göra detta. LÄS MER

  3. 23. Mobil marknadsföring - En studie i att utnyttja SMS och framtida tekniker i relationen mellan företag och kund

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Andreas Johnsson; Fredrik Rudbert; [2002]
    Nyckelord :mobilt Internet; relationsmarknadsföring; mobiltelefoni; servicekvalitet; lojalitet; mobilmarknadsföring; SMS; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem Mobiltelefonen är i dag en kanal som företagen börjar använda sig av i sin relation till sina kunder. I och med att tredje generationens mobiltelefoni introduceras ges ännu större möjligheter för företagen att göra detta. LÄS MER

  4. 24. "The Workplace Revolution". En studie som bl.a. behandlar det individualiserade arbetet även kallad arbetsplats revolution.

    D-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för informatik

    Författare :Dulce Gonalves; [1998]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie var att utreda om det fanns något behov för Mobil IT inom Clinical R & D vid Astra Hässle. En kvantitativ modell har använts som ansats. LÄS MER