Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 24 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Servicelandskapets påverkan på studenters konsumentbeteende : Undersökning inom mobilabonnemangsbranschen

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Rasmus Tyft; [2017]
    Nyckelord :Servicescape; Service experiences; Service quality; Students; Price sensitivity; Service value; Servicelandskap; Serviceupplevelser; Servicekvalité; Studenter; Priskänslighet; Servicevärde;

    Sammanfattning : I Inledningen och problemdiskussionen förklaras bakgrunden till uppsatsen, som är att försöka finna om servicelandskap påverkar studenters konsumentbeteende. Branschen som valdes att undersöka var den svenska mobil abonnemangsbranschen, branschen valdes eftersom den har tillsynes två olika positioneringsstrategier. LÄS MER

  2. 2. E-handel i mobilapplikationer : En studie om förutsättningar för e-handel i mobilapplikationer

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Handelshögskolan

    Författare :Emil Sandström; [2016]
    Nyckelord :M-handel; e-handel; mobilapplikationer; systemutveckling;

    Sammanfattning : Syftet med denna studie är att ta reda på vilka förutsättningar som krävs för att en mobil e-handelsapplikation ska bli populär och adopteras av många. Detta för att hjälpa de företag som planerar att införskaffa sig mobila e-handelsapplikationer att få den mer attraktiv.  Internet och e-handel har växt sedan en lång tid tillbaka. LÄS MER

  3. 3. Social mediestrategi för en mobil restaurang

    Kandidat-uppsats,

    Författare :Jenny Quach; Frida Stenbäck; [2015]
    Nyckelord :Budskapsstrategi; Emotioner; Facebook; Instagram; Sociala Medier; Social mediestrategi; Varumärke; Word of Mouth; Viral spridning;

    Sammanfattning : Purpose – The purpose of this report is to find out how to design a social media strategy with the purpose of increasing the number of followers and exposure of a mobile restaurant on selected platforms. Two different campaigns have been designed and the effects between them have been compared. LÄS MER

  4. 4. Vägen till bankens mobilapp : En studie i storbankernas implementeringsarbete av självbetjäningsteknik

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Payam Khatibnia; Jakob Toivonen; [2014]
    Nyckelord :SST; självbetjäningsteknik; implementering; bank; mobilapplikation;

    Sammanfattning : Titel: Vägen till bankens mobilapp – En studie i storbankernas implementeringsarbete Syfte: Syftet med denna studie är att analysera hur svenska storbanker implementerar sin mobil självbetjäningsteknik (SST) bland konsumenter. Studien ska bidra till att skapa förståelse för hur organisationer arbetar med att implementera SST. LÄS MER

  5. 5. Mikro : platsmedveten mobil marknadsföring

    Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)

    Författare :Oscar Nilsson; [2014]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Detta examensarbete presenterar en rapport som utforskar användares inställning till mikro-platsmedeveten mobil marknadsföring och hur den upplevs. Detta har gjorts genom en användarcentrerad process där inledningsvis en förstudie i form av fokusgrupp ägt rum som lagt grunden för den prototyp som tagits fram. LÄS MER