Sökning: "Mobil marknadsföring"
Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden Mobil marknadsföring.
11. Does Wrapp help companies create brandadvocates?
Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföringSammanfattning : Internet med dess sociala nätverk som blivit till mediekanaler har kommit att förändra vårt beteende när det gäller hur vi kommunicerar och vad vi kommunicerar. Det senaste skiftet representeras av förskjutningen från datorn till mobilen dit alltmer aktivitet flyttas. LÄS MER
12. Differentierande Relationer på Matfronten : -Mitt Långkoks väg till middagsbordet
Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Syfte: Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka hur Collegium Restaurang & Konferens kan differentiera sin kylda färdigmat med fokus på kundens matval till kvällen, samt beskriva vilka möjligheter Collegium har att använda sig av relationsmarknadsföring. Metod: Primärdata insamlades genom semi-strukturerade intervjuer med anställda och ägare på Collegium samt genom en enkät till nuvarande och potentiella kunder. LÄS MER
13. Marknadsföring genom kundklubbar i Åhléns och Kappahl : Vilka positiva resultat medför det för butikerna och hur reagerar kunder på detta?
M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälleSammanfattning : Dagens samhälle erbjuder ett allt svårare marknadsföringsklimat med många konkurrenter. Teknologin har fått en stor plats i det dagliga livet och allt fler företag kommunicerar via kundklubbar genom kanaler som mobil marknadsföring. LÄS MER
14. Hur en app kan göra ett museibesök mer attraktivt : Hur en mobil applikation kan skapa mervärde till ett museibesök
Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolanSammanfattning : AudioApps är ett företag som tillverkar mobilapplikationer till bland annat museer och gallerier. Deras företagsidé är att göra museibesök roligare för besökare genom mobila audioguider. I den här undersökningen studeras utvecklingen av en sådan tjänst som tagits fram för Nationalmuseum, ett av Sveriges ledande museer. LÄS MER
15. Den mobila marknadsföringens utveckling - Sociala medier som plattform för mobil marknadsföring.
Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologiSammanfattning : Företag har sedan länge varit intresserade av mobil marknadsföring och då speciellt med platsbaserade tjänster (Location Based Services – LBS) som fokus. Ett stort hinder för denna nya marknadföringskanal har då varit att hantera kundens acceptans till reklam i mobilen. LÄS MER