Sökning: "Mobil marknadsföring"

Visar resultat 11 - 15 av 24 uppsatser innehållade orden Mobil marknadsföring.

  1. 11. Does Wrapp help companies create brandadvocates?

    Master-uppsats, KTH/Industriell marknadsföring

    Författare :LIVA LAGER; CHARLOTTE EKENGER; [2012]
    Nyckelord :Brand advocates; brand ambassador; brand champions; friend-2-friend marketing; mobile; Brand advocates; brand ambassador; brand champions; friend-2-friend marketing; mobile;

    Sammanfattning : Internet med dess sociala nätverk som blivit till mediekanaler har kommit att förändra vårt beteende när det gäller hur vi kommunicerar och vad vi kommunicerar. Det senaste skiftet representeras av förskjutningen från datorn till mobilen dit alltmer aktivitet flyttas. LÄS MER

  2. 12. Differentierande Relationer på Matfronten : -Mitt Långkoks väg till middagsbordet

    Kandidat-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Camilla Andersson; Pernilla Olsson; [2012]
    Nyckelord :differentiation; home meal replacement HMR ; marketing; relationship marketing; differentiering; färdigmat; HMR; marknadsföring; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Syfte:            Syftet med denna kandidatuppsats är att undersöka hur Collegium Restaurang & Konferens kan differentiera sin kylda färdigmat med fokus på kundens matval till kvällen, samt beskriva vilka möjligheter Collegium har att använda sig av relationsmarknadsföring. Metod:         Primärdata insamlades genom semi-strukturerade intervjuer med anställda och ägare på Collegium samt genom en enkät till nuvarande och potentiella kunder. LÄS MER

  3. 13. Marknadsföring genom kundklubbar i Åhléns och Kappahl : Vilka positiva resultat medför det för butikerna och hur reagerar kunder på detta?

    M1-uppsats, Institutionen för teknik och samhälle

    Författare :Nahrin Ibrahim; Evelina Manfredson; [2012]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Dagens  samhälle  erbjuder  ett  allt  svårare  marknadsföringsklimat  med  många  konkurrenter. Teknologin  har  fått  en  stor  plats  i  det  dagliga  livet  och  allt  fler  företag  kommunicerar  via kundklubbar  genom  kanaler  som  mobil  marknadsföring. LÄS MER

  4. 14. Hur en app kan göra ett museibesök mer attraktivt : Hur en mobil applikation kan skapa mervärde till ett museibesök

    Kandidat-uppsats, Institutionen för teknik och naturvetenskap; Tekniska högskolan

    Författare :Christian Rydberg; Kristoffer Ruckemann; [2012]
    Nyckelord :App; Application; Communication; Museum; Business to Business; B2B; Company; Design; Marketing; App; Applikation; Kommunikation; Museum; Business to Business; B2B; Företag; Design; Marknadsföring;

    Sammanfattning : AudioApps är ett företag som tillverkar mobilapplikationer till bland annat museer och gallerier. Deras företagsidé är att göra museibesök roligare för besökare genom mobila audioguider. I den här undersökningen studeras utvecklingen av en sådan tjänst som tagits fram för Nationalmuseum, ett av Sveriges ledande museer. LÄS MER

  5. 15. Den mobila marknadsföringens utveckling - Sociala medier som plattform för mobil marknadsföring.

    Kandidat-uppsats, IT-universitetet i Göteborg/Tillämpad informationsteknologi

    Författare :Daniel Larsson; Rawa Ebrahimzade; [2011-09-07]
    Nyckelord :mobil marknadsföring; sociala medier; LBS;

    Sammanfattning : Företag har sedan länge varit intresserade av mobil marknadsföring och då speciellt med platsbaserade tjänster (Location Based Services – LBS) som fokus. Ett stort hinder för denna nya marknadföringskanal har då varit att hantera kundens acceptans till reklam i mobilen. LÄS MER