Sökning: "Mobil marknadsföring"

Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden Mobil marknadsföring.

  1. 6. Jakten efter den röda tråden : - En studie om hur mobiltelefonen kan integreras i marknadsföringen

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)

    Författare :Johanna Altergren; Linn Obitz; [2014]
    Nyckelord :Mobile marketing; retail; home furnishing; value; Mobil marknadsföring; detaljhandel; heminredning; värde;

    Sammanfattning : Forskningsfråga • Hur kan mobiltelefonen integreras i detaljhandelsföretags marknadsföring? Syfte Syftet med vår uppsats är att urskilja och analysera likheter och olikheter mellan företag och konsumenter gällande marknadsföring med stöd av mobiltelefonen. Detta gör vi genom att klarlägga: Konsumenters upplevda värde via mobiltelefonen Företags användning av mobiltelefonen som marknadsföringsresurs  Metod Uppsatsen har baserats på en kvalitativ studie som kommit att anta en deduktiv ansats med inslag av induktion. LÄS MER

  2. 7. VI GILLAR’T : En studie om hur skandinaviska textil- och modeföretag kommunicerar via Instagram

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Författare till examensarbetet KLEIST; MADELEINE LANDH; [2014]
    Nyckelord :sociala medier; mobil social media; relationsmarknadsföring; Marknadsföring; Instagram; marknadskommunikation;

    Sammanfattning : Fenomenet sociala medier tar i och med det ökande internetanvändandet allt större plats i vår vardag. Behovet av att kommunicera och uttrycka sina åsikter online har lett till att användandet av sociala medier ökat lavinartat världen över – något som skapar stora fördelar för företag när det kommer till att marknadsföra sig på effektiva sätt. LÄS MER

  3. 8. Ålderns påverkan på användningen av mobila betalningar- En kvantitativ studie.

    Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)

    Författare :Igor Timmy Krulj Berta; [2013]
    Nyckelord :Mobil betalning; framtida betalningar; kontanter; ålderns inverkan på mobila betalningar; mobila tjänster; internet betalningar; smartphone tjänster; internet handel; mobil säkerhet.;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Ålderns påverkan på användningen av mobila betalningar- En kvantitav studie. Författare: Timmy Berta och Igor Krulj Handledare: Klaus Solberg Soilen Examinator: Ulf Ågerup Högskola: Halmstad Högskola, Sverige. LÄS MER

  4. 9. QR-koden och det handhållna mobila biblioteket. : En fallstudie med fokus på QR-kodens användning inom biblioteksverksamhet.

    Magister-uppsats, Sociologiska institutionen

    Författare :Marie Rönnlund; [2013]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Biblioteken runt om i världen har under de senaste åren arbetat hårt för att hänga med i den mobila kommunikativa utvecklingen. Ett sätt har varit att implementera QR-koder i sin verksamhet men resultaten har varit av varierande slag. LÄS MER

  5. 10. Mobil marknadsföring via SMS : påverkan på varumärkeslojalitet

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomi

    Författare :Emelie Forsmark Emelie; Sandra Sjöholm; [2013]
    Nyckelord :Mobil marknadsföring via SMS; Varumärkeslojalitet; SMS-reklamens utforming;

    Sammanfattning : Syftet med denna undersökning är att ta reda på hur den mobila marknadsföringen via SMS kan påverka köp och varumärkeslojaliteten hos konsumenterna, det vill säga återkommande köp samt om den leder till att lojaliteten till varumärket ökar på grund av detta. Vid undersökningen använde vi oss av en kvalitativ och en kvantitativ studie. LÄS MER