Sökning: "Mobil marknadsföring"
Visar resultat 6 - 10 av 24 uppsatser innehållade orden Mobil marknadsföring.
6. Jakten efter den röda tråden : - En studie om hur mobiltelefonen kan integreras i marknadsföringen
Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för marknadsföring (MF)Sammanfattning : Forskningsfråga • Hur kan mobiltelefonen integreras i detaljhandelsföretags marknadsföring? Syfte Syftet med vår uppsats är att urskilja och analysera likheter och olikheter mellan företag och konsumenter gällande marknadsföring med stöd av mobiltelefonen. Detta gör vi genom att klarlägga: Konsumenters upplevda värde via mobiltelefonen Företags användning av mobiltelefonen som marknadsföringsresurs Metod Uppsatsen har baserats på en kvalitativ studie som kommit att anta en deduktiv ansats med inslag av induktion. LÄS MER
7. VI GILLAR’T : En studie om hur skandinaviska textil- och modeföretag kommunicerar via Instagram
Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen TextilhögskolanSammanfattning : Fenomenet sociala medier tar i och med det ökande internetanvändandet allt större plats i vår vardag. Behovet av att kommunicera och uttrycka sina åsikter online har lett till att användandet av sociala medier ökat lavinartat världen över – något som skapar stora fördelar för företag när det kommer till att marknadsföra sig på effektiva sätt. LÄS MER
8. Ålderns påverkan på användningen av mobila betalningar- En kvantitativ studie.
Kandidat-uppsats, Sektionen för ekonomi och teknik (SET)Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Ålderns påverkan på användningen av mobila betalningar- En kvantitav studie. Författare: Timmy Berta och Igor Krulj Handledare: Klaus Solberg Soilen Examinator: Ulf Ågerup Högskola: Halmstad Högskola, Sverige. LÄS MER
9. QR-koden och det handhållna mobila biblioteket. : En fallstudie med fokus på QR-kodens användning inom biblioteksverksamhet.
Magister-uppsats, Sociologiska institutionenSammanfattning : Biblioteken runt om i världen har under de senaste åren arbetat hårt för att hänga med i den mobila kommunikativa utvecklingen. Ett sätt har varit att implementera QR-koder i sin verksamhet men resultaten har varit av varierande slag. LÄS MER
10. Mobil marknadsföring via SMS : påverkan på varumärkeslojalitet
Kandidat-uppsats, Avdelningen för ekonomiSammanfattning : Syftet med denna undersökning är att ta reda på hur den mobila marknadsföringen via SMS kan påverka köp och varumärkeslojaliteten hos konsumenterna, det vill säga återkommande köp samt om den leder till att lojaliteten till varumärket ökar på grund av detta. Vid undersökningen använde vi oss av en kvalitativ och en kvantitativ studie. LÄS MER