Sökning: "Mobil marknadsföring"

Visar resultat 16 - 20 av 24 uppsatser innehållade orden Mobil marknadsföring.

  1. 16. Applicerad marknadskommunikation - Varumärkesbyggande i konsumenternas händer

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Anna Westrin; Carl Von Wachenfeldt; [2011]
    Nyckelord :mobile marketing; branded utility application; brand equity; branding; application; app; smartphone; consumer behaviour; mobilmarknadsföring; varumärkesapplikation; varumärkeskapital; varumärkesbyggande; applikation; smarttelefon; konsumentbeteende; Social Sciences;

    Sammanfattning : Abstract Mobile marketing is a new category in the marketing communications research area. The latest edition is the so-called branded application, software sponsored by brands that can be downloaded to a smartphone to provide the consumer with a utility. This study examines consumer attitudes towards branding through branded applications. LÄS MER

  2. 17. Vad styr kunden till köp inom elektronikbranschen? : En studie av tre ONOFF-butiker

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi och företagande

    Författare :David Tepper; David Wennlund; [2007]
    Nyckelord :Marknadsföring;

    Sammanfattning : En färsk undersökning visar att en av tre köper ny mobil vartannat år, var femte har tre tv-apparater och fler än var fjärde svensk äger en spelkonsol. Konkurrensen i hemelektronikbranschen hårdnar med den tyska kedjan Media Markts intåg i Sverige. De etablerade kedjorna får det allt tuffare och risken för utslagning ökar. LÄS MER

  3. 18. Reklam till mobiltelefonen : att skapa nytta för sändare och mottagare med hjälp av riktlinjer

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Maja Rejmer; [2007]
    Nyckelord :mobilreklam; mobil marknadsföring;

    Sammanfattning : SAMMANFATTNING: Reklam till mobiltelefonen har sedan ett par år tillbaka varit tekniskt möjligt att genomföra men det är ännu tveksamt om denna kanal för reklam kommer att accepteras av marknaden och bli ett naturligt redskap för kommunikation i framtiden. Företagen och tekniken säger ja till den här utvecklingen men frågan och problemet är om konsumenten är redo. LÄS MER

  4. 19. A Conceptual Model of Mobile Marketing for a Multinational Consumer Goods Company

    Master-uppsats, KTH/Mikroelektronik och Informationsteknik, IMIT

    Författare :Martin Gårdlund; [2005]
    Nyckelord :mobile marketing; mobile advertising; wireless marketing; marketing; mobil marknadsföring; mobil reklam; trådlös marknadsföring; marknadsföring;

    Sammanfattning : In the last 10 years, mobile phones have gone from being an exclusive almost unnecessary high-tech device to being an everyday item, used by billions of people around the world. The technology evolution has changed phones from a suitcase sized mobile phone imitating its stationary counterpart, to a small communication device that can perform more than twenty different tasks and is usually less than half the size of the a traditional fixed phone. LÄS MER

  5. 20. Mobil marknadsföring

    Master-uppsats, Informatik

    Författare :Hamed Shahed; Johan Adolfsson; [2004]
    Nyckelord :Mobil direktreklam; Marknadsföring; Positionering; IT-tjänst; Mobilitet;

    Sammanfattning : Denna rapport syftar till att reda ut begreppet mobil direktreklam samt att genom en marknadsundersökning ta reda på om det för Stadiums kunder finns något intresse att ta del av erbjudanden och information om olika händelser genom SMS-meddelanden. Det är tänkt att denna information kan variera beroende på vilket område medlemmen befinner sig i, det vill säga riktad lägesbunden direktreklam. LÄS MER