Sökning: "Musik marknadsföring internet"

Visar resultat 1 - 5 av 19 uppsatser innehållade orden Musik marknadsföring internet.

  1. 1. Vad gör en talangscout? : En kvalitativ studie om A&R:s med avgränsning till hiphop

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Ljud- och musikproduktion

    Författare :Simon Ottosson; [2019]
    Nyckelord :A R; musikbransch; skivbolag; talang; artist; hiphop;

    Sammanfattning : Sedan Floréns studie om talangscouter 2010 har musikbranschen utvecklats enormt. Då det blivit enklare för oetablerade artister att bedriva sitt artisteri själva över internet utan hjälp av skivbolag har olika medieplattformar upplevt en övermättnad av ’talanger’ inom musik. LÄS MER

  2. 2. Artistens entreprenörskap

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Kungl. Musikhögskolan/Institutionen för musik, pedagogik och samhälle

    Författare :Ardalan Azadi; [2018]
    Nyckelord :Frilansmusiker; Artist; Marknadsföring; Entreprenör; Musikbranschen;

    Sammanfattning : Teknikens utveckling och kommersialiseringen av internet har förändrat musikindustrins spelplan. Numera är artister inte lika beroende av skivbolag som finanserar dyra studiotimmar med mera utan kan själva åstadkomma en hög inspelningskvalitet med billigare utrustning. LÄS MER

  3. 3. Musikstreamingtjänsternas inverkan på musikindustrin - Förändringar hos leverantör och konsument

    Kandidat-uppsats, Malmö högskola/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Anton Hessler; [2016]
    Nyckelord :Streaming; Spotify; Music;

    Sammanfattning : Runt millennieskiftet upplevde den globala musikindustrin en dalande försäljning av fysiska format, som under nästan ett decennium hade svårt för att återhämta sig ekonomiskt. År 2008 etablerade sig den svenska musikstreamingtjänsten Spotify som av många sedan dess betraktats som musikindustrins och skivbolagens räddare. LÄS MER

  4. 4. ”Dubbelt uppdrag blev trippelt”: måluppfyllelse, värdegrund och… marknadsföring! : - En kvalitativ studie av musiklärarens utåtriktade verksamhet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Linnéuniversitetet/Institutionen för utbildningsvetenskap (UV)

    Författare :Rickard Scheffer; [2015]
    Nyckelord :music in school; music teacher; achievement of subject contents; music performance; music education; music didactics; public relations and school; free choice of school; promotion of schools; musik i skolan; musiklärare; måluppfyllelse; musikframträdande; musikpedagogik; musikdidaktik; PR i skolan; fria skolvalet; marknadsföring av skolan; promotion av skolan;

    Sammanfattning : My research interest in the upcoming paper is the increased need for promotion of schools. I. e. LÄS MER

  5. 5. Från produkt till tjänst : Musik och digital marknadsföring

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :Mariela Djordjevic; Bejar Khosravi; [2013]
    Nyckelord :Digital marketing; music industry; social media and digital channels; Digital marknadsföring; musikbranschen; musiktjänster; sociala medier och;

    Sammanfattning : Bakgrund: Musikindustrins tillväxt under det senaste decenniet har varit starkt influerat av digitaliseringen över internet. Nedladdningen av musik, övergången från en konkret produkt till en immateriell tjänst och ständigt förändrade beteendemönster hos musikanvändare i den digitala miljön har resulterat i en hel del problematik för leverantörer och distributörer samt föranlett stora ekonomiska förluster. LÄS MER