Sökning: "val av respondenter engagemang"

Visar resultat 1 - 5 av 30 uppsatser innehållade orden val av respondenter engagemang.

  1. 1. Kan transformativt ledarskap vara ett effektivt sätt att behålla medarbetare? : En kvantitativ studie om transformativt ledarskap och affektivt engagemang

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för handel och företagande

    Författare :Julia Gummesson; Sara Kringlund; [2022]
    Nyckelord :Organizational commitment; affective commitment; leadership; management; and transformational leadership; Organisatoriskt engagemang; affektivt engagemang; ledarskap; chefskap och transformativt ledarskap;

    Sammanfattning : Bakgrund: En utmaning som dagens organisationer ställs inför är att behålla sina kompetenta medarbetare och få dem att känna anknytning. Chefers bemötande påverkar relationen till medarbetarna, vilket gör att val av ledarskapsstil kan inverka på anställdas prestationer. LÄS MER

  2. 2. ”Det är hela tiden en balansgång . . .” : En kvalitativ studie om organisationers strategiska arbete gällande kvarvarande medarbetares engagemang vid neddragningsprocesser

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Amanda Gezelius; Emilia Svens Engström; [2022]
    Nyckelord :Commitment; Downsizing engagement; Job Performance; Covid-19-pandemic; Layoffs; Engagemang; Engagemang vid neddragningar; Prestation i arbetet; Covid-19- pandemin; Permitteringar;

    Sammanfattning : Den tidigare forskning som finns inom området gällande medarbetarengagemang vid neddragningar är relativt omfattande och fokuserar främst på sambandet mellan dessa faktorer. Forskningen skildrar neddragningar som en strategisk plan för att undvika försämrad ekonomisk stabilitet hos organisationer. LÄS MER

  3. 3. Hur påverkas långsiktiga kundrelationer av digital marknadsföring? : en studie av etablerade lantbrukskunders upplevelser av Länsförsäkringar Uppsalas digitala marknadsföring

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Josefine Beckman; Elisabeth Granath; [2021]
    Nyckelord :digital marknadsföring; försäkringsbolad; lantbruk; relationsmarknadsföring;

    Sammanfattning : Marknadsföring används för att nå ut på marknaden med syftet att sälja en produkt eller tjänst. Tidigare exponerades konsumenten för marknadsföring främst i tv, radio och tidningar. Denna traditionella marknadsföring finns fortfarande kvar, men en ny generation av digital marknadsföring har nu nått oss. LÄS MER

  4. 4. Privata skogsägares syn på skogsvård

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, SLU/Department of Forest Biomaterials and Technology (from 131204)

    Författare :Henrik Kämpe; [2021]
    Nyckelord :webbenkät; skogsskötsel; undersökning;

    Sammanfattning : Privata skogsägare utgör den enskilt största ägargruppen i Sverige med ett skogligt innehav motsvarande 48 % av den produktiva skogsmarken, vilket medför att denna grupp spelar en avgörande roll för industrins råvaruförsörjning. Studier har visat att skogsbruket genom mindre förändringar som förbättrar planeringen och utförandet av de skogsvårdande åtgärderna skulle kunna öka skogsproduktionen med upp till 40 %. LÄS MER

  5. 5. Forskningsstudie med fokus kring hur lärare i årkurs 4–6 ser på sin målspråksanvändning i engelskundervisning

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan Dalarna/Institutionen för lärarutbildning

    Författare :Mathilda Kallio; [2021]
    Nyckelord :Andraspråksinlärning; engelskundervisning; andraspråksundervisning; kommunikation; motivation; undervisningsspråk; målspråksanvändning;

    Sammanfattning : Målet med denna studie är att belysa hur lärare ser på sin målspråksanvändning iengelskundervisningen. Studien genomförs med hjälp av enkät och intervjuer därrespondenterna är legitimerade lärare som arbetar i årskurs 4–6. LÄS MER