Sökning: "Nelly Andersson"
Visar resultat 1 - 5 av 11 uppsatser innehållade orden Nelly Andersson.
1. Nattbelysningens påverkan på förekomsten av nattfjärilar i Halmstads urbana grönområden.
Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhetSammanfattning : Sammanfattning Nattfjärilar är en utsatt grupp när det kommer till nattbelysning, eftersom nattbelysning påverkar processer som födosök och reproduktion samt ökar deras mortalitet genom stress och ökad risk för predation. Mörka och belysta lokaler i Halmstads urbana grönområden undersöktes för att studera nattbelysningens påverkan på nattfjärilars individantal och artdiversitet. LÄS MER
2. Speech activity detection in videos
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Institutionen för reglerteknikSammanfattning : Speech is an important way of communication all over the world. The speech information is encoded both aural and visual. More than 1.5 billion people have hearing loss and for those the visual information is even more important than for people with normal hearing. LÄS MER
3. Modevarumärkens användning av influencers i marknadsföringssyfte : en fallstudie om NAKD och Nelly.com
L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medierSammanfattning : Denna uppsats handlar om hur modevarumärken använder sig av influencers för att marknadsföra sig till sina konsumenter på sociala medie kanalen Instagram. För att undersöka detta användes två stycken fast fashion företag, NAKD och Nelly.com. LÄS MER
4. Arbetsterapi vid nedsatta exekutiva funktioner hos barn med ADHD : En litteraturstudie
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för hälsovetenskaperSammanfattning : .... LÄS MER
5. Exploring Consumers’ Experiences of Co-branding with Influencers: A Case Study about Influencer Marketing with Nelly.com
Master-uppsats, Göteborgs universitet/Graduate SchoolSammanfattning : The emergence of brands using influencers to reach their consumers, i.e. co-branding with influencers, has created a need for knowledge about how consumers experience it. With the aim of increasing this knowledge, a case study in the fashion industry was carried out with the brand Nelly. LÄS MER