Sökning: "O’Learys"

Hittade 3 uppsatser innehållade ordet O’Learys.

  1. 1. Internationalisering med franchise i fokus : En fallstudie om O'Learys framfart på den internationella marknaden

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Institutionen för samhällsvetenskaper

    Författare :David Gustafsson; Fredrik Åberg; [2017]
    Nyckelord :Internationalization; network; cultural effects; franchise; entry mode; Internationalisering; nätverk; kulturella effekter; franchise; entry mode;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to investigate the strategies used by a Swedish franchise company when they established in the international market. Theoretical perspective: The theoretical frame consists of previous research on internationalization, market entry mode and franchising as a concept. LÄS MER

  2. 2. Private Equity-bolags styrning av portföljbolag; En fallstudie av värderingsmodellens översättning till olika organisationsnivåer.

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansiering

    Författare :Carl Grebing; Lill Wahlström; [2011]
    Nyckelord :Private Equity; Management Control Systems; Mediating Instruments; Management Accounting;

    Sammanfattning : The aim of this thesis is to investigate how a valuation model of a Private Equity firm is interpreted into a management control system within the company's different organizational levels. A case study was developed based on the infra-net company Eltel. LÄS MER

  3. 3. Thank you for dining with us! En fallstudie av mystery dining på O`Learys

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Maria Andersson; Cecilia Karlemark; Maria Anneli Theres Löhr; [2009]
    Nyckelord :kvalitet; servicekvalitet; kvalitetsarbete; o`learys; mystery dining; mystery shopping; utbildning; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Sammanfattning Titel: Thank you for dining with us! En fallstudier av mystery dining på O`Learys Författare: Maria Andersson, Cecilia Karlemark och Maria Löhr Handledare: Jörgen Eksell och Veronica Åberg Nyckelord: Kvalitet, servicekvalitet, kvalitetsarbete, O´Learys, mystery dining, mystery shopping, utbildning. Problem: Kvalitet i ett serviceföretag går endast att mäta i vissa avseenden. LÄS MER