Sökning: "Online"

Visar resultat 41 - 45 av 8980 uppsatser innehållade ordet Online.

  1. 41. The language of risk: A quantitative study on the effects of presentation format in risk communication

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Andreas Lidin; Daniel Mira; [2024]
    Nyckelord :Risk Communication; Numeracy; Presentation Format; Natural Frequencies;

    Sammanfattning : Consumers are faced with everyday decisions requiring understanding and interpretation of risks and probabilities. One area where the importance of good risk communication is particularly salient is in modern healthcare where shared medical decision making is a central feature. LÄS MER

  2. 42. Utökade ansvarsbestämmelser i lagen om digitala tjänster– vad innebär de egentligen för onlinemarknadsplatser?

    Master-uppsats, Uppsala universitet/Statsvetenskapliga institutionen

    Författare :Julia Dellnäs; [2024]
    Nyckelord :Digital Services Act; DSA; förmedlingstjänster; online marknadsplatser; digitala plattformar;

    Sammanfattning : This paper reviews the responsibilities and liability of online marketplaces within the Digital Services Act (DSA) framework. The DSA, proposed by the European Union, represents a comprehensive legislative initiative to regulate digital platforms and intermediaries, with a particular emphasis on online marketplaces. LÄS MER

  3. 43. Förtroendeskapande online : följares syn på influencers och politisk aktivism

    L2-uppsats, Lunds universitet/Medie- och kommunikationsvetenskap; Lunds universitet/Institutionen för kommunikation och medier

    Författare :Olivia Avendano; Hanna Kjellgren; [2024]
    Nyckelord :Digital aktivism; influencer; autenticitet; publikstudier; förtroende; sociala medier; Social Sciences;

    Sammanfattning : Uppsatsen “Förtroendeskapande online: Följares syn på influencers och politisk aktivism” är författad av Hanna Kjellgren och Olivia Avendaño på fortsättningskursen i Medie- och kommunikationsvetenskap vid Institutionen för kommunikation och medier vid Lunds universitet. I uppsatsen genomförs en publikstudie utifrån ett autenticitetsperspektiv om hur sociala medieanvändare uppfattar influencers politiska aktivism i sociala medier mot bakgrund av deras växande roll som opinionsbildare de senaste åren. LÄS MER

  4. 44. Benefits of Accepting Cookies in a Digital News Space : A Way to Communicate the Enhancement of User Experience That Cookies Allow

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Olivia Ählström; [2024]
    Nyckelord :Online Privacy; Personal Tracking; Cookie Consent; User Experience; User Interface Design;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  5. 45. Det marknadsföringsrättsliga skyddet för barn och unga : En undersökning av möjligheterna till restriktivare marknadsföring av alkohol, spel och tobaksfria nikotinprodukter

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Karlstads universitet/Handelshögskolan (from 2013)

    Författare :Anni Rundgren; [2024]
    Nyckelord :Marknadsföring; barn; unga; alkohol; spel; tobaksfria nikotinprodukter;

    Sammanfattning : Barn och unga utgör idag en attraktiv konsumentgrupp i fråga om marknadsföring. Marknadslandskapet har blivit allt mer individualiserat och sker till stora delar online och på sociala medier, där barn och unga har en hög närvaro. LÄS MER