Sökning: "POkemon"

Visar resultat 1 - 5 av 41 uppsatser innehållade ordet POkemon.

  1. 1. How character gameplay identities are preserved across genres : A case study of Pokémon Trainer in Super Smash Bros.

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för speldesign

    Författare :Cédric Le Therisien; James Young-Rogers; [2023]
    Nyckelord :Game Design; Gameplay Design; Pokémon; Super Smash Bros.; Systems Theory;

    Sammanfattning : Deeper understanding of character gameplay identity is crucial for designers in an industry where crossover content is more commonplace than ever. Despite its relevance, however, research in the field of game design has yet to be widely conducted on character gameplay identity. LÄS MER

  2. 2. Augmented Reality: ett verktyg för utbildning inom industrin : Hur kan Augmented Reality användas för utbildning och träning inom producerande industri

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Karl Lyrén; Anders Skagerlind; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Utbildning och träning av personal är en viktig del av industriers verksamhet samt ett område med stora kostnader. Att höja kvaliteten på utbildningen samtidigt som kostnader och tidsåtgång minskas är därför önskvärt. Augmented reality är en teknik som funnits länge men inte varit tillgänglig för allmänheten tidigare. LÄS MER

  3. 3. Pokémon, Squid Game och Melodifestivalen : En kvalitativ studie om lärare i fritidshems beskrivning av populärkulturens utrymme i fritidshemmet.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Jönköping University/Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Amanda Bergström; Wilma Sandberg; [2022]
    Nyckelord :Fritidshem; populärkultur; delaktighet; lärare i fritidshem; elevers populärkultur; sociokulturellt;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att synliggöra lärare i fritidshems uppfattningar om hur elevers populärkultur får utrymme i fritidshemmets verksamhet samt vilka möjligheter och hinder lärare i fritidshem uttrycker med att integrera populärkulturen i verksamheten. I den här studien har följande frågeställningar formulerats: Vilken populärkultur uppfattade lärare i fritidshem att eleverna är intresserade av? Vilka aspekter av populärkultur lyfts fram av lärare i fritidshem? Vilka möjligheter och hinder uttrycker lärare i fritidshem med att integrera elevernas populärkultur i verksamheten? Detta är en kvalitativ studie där åtta semistrukturerade intervjuer har genomförts med utbildade lärare i fritidshem. LÄS MER

  4. 4. Regnkläder, mellanmål och Pokémonkort : En kvalitativ studie om lärares och fritidspersonals upplevelser av skillnader i ekonomiska förutsättningar hos elever i låg- och mellanstadiet

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för socialt arbete (SA)

    Författare :Ylva Johansson; Madeleine Leiva Martinez; [2022]
    Nyckelord :financial conditions; child poverty; school; teachers; leisure staff; social interaction; stigma; ekonomiska förutsättningar; barnfattigdom; skola; lärare; fritidspersonal; socialt samspel; stigma;

    Sammanfattning : The aim of this study was to examine how teachers and leisure staff experience that differences in financial conditions among students in preschool class and grades 1-6 are expressed in school as well as how differences in financial conditions affect the students’ social interactions. The ambition was to reach a greater understanding of how children are affected early on by living in poorer financial conditions than other children. LÄS MER

  5. 5. Designing UI for non-professional level creation regarding location-specific mobile games

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Umeå universitet/Institutionen för tillämpad fysik och elektronik

    Författare :Petter Skogh; [2022]
    Nyckelord :user experience; maps; mobile; game; location-based; location-specific; wizard; map design; google maps; physical activity;

    Sammanfattning : The release of the location-based game Pokemon Go saw the creators breaking world records for most revenue grossed by a mobile game within its first month. With location-based games and services such as Pokemon Go becoming mainstream, new opportunities in the market have been opened. LÄS MER