Sökning: "Payment Behaviour"

Visar resultat 16 - 20 av 42 uppsatser innehållade orden Payment Behaviour.

  1. 16. Faktorer som påverkar olika betalsätt online : En jämförelsestudie mellan faktura, kort och flera alternativ vid handel online.

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Adam Antila; Christian Ek; [2020]
    Nyckelord :Technology Acceptance Model; TAM; E-commerce; Payment methods online; Trust; Risk and Consumer behaviour.; Teknologiska acceptansmodellen; TAM; E-handel; Betalsätt online; Tillit; Risk och Konsumentbeteende.;

    Sammanfattning : E-handels snabba utveckling det senaste årtiondet har öppnat upp nya möjligheter för både företag och konsumenter och det har gjort att betalsätten förändrats. I takt med den tekniska utveckling som skett har även konsumenters intentioner och uppfattningar förändrats och faktorer som användbarhet, användarvänlighet, tillit och risk är starkt kopplat till köpbeteende online. LÄS MER

  2. 17. Supporting Resilient Behaviour in Simulation Studies : A study of how resilient behaviour can be enhanced in a crisis management exercise based on participants experiences

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Linnea Bergsten; [2020]
    Nyckelord :Simulation; Crisis Management; Resilience; Systemic Resilience Model; Monitoring;

    Sammanfattning : A major disruption in the payment system would be a considerable societal crisis and is studied by a project called Creating Collaborative Resilience Awareness, Analysis and Action for Finance, Food and Fuel Systems in INteractive Games (CCRAAAFFFTING), using serious gaming and simulation. This study examines the experiences of the participants in the crisis management exercises. LÄS MER

  3. 18. Att handla livsmedel på nätet : Faktorer som påverkar

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lena Isabelle Lindhe-Rahr; Lina Hilmersson; [2020]
    Nyckelord :Purchasing decision process; influencing factors; groceries; e-commerce; Köpbeslutsprocessen; påverkande faktorer; livsmedel; e-handel;

    Sammanfattning : En omfattande digitalisering har under den senaste tiden pågått i samhället där många företag väljer att till viss del eller helt flytta sin verksamhet till internet. För vissa branscher har det varit mer optimalt att skifta försäljningskanal, medan andra har stött på hinder. LÄS MER

  4. 19. Challenges during crises, an opportunity to build trust

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Joost Peeters; Felix Drucker; [2020]
    Nyckelord :entrepreneurship; critical setbacks; relationally embedded ties; trust; crisis; COVID-19.; Business and Economics;

    Sammanfattning : Problem - Trust has the potential to reduce risk and uncertainty that is inherent within entrepreneurial activities. However, few entrepreneurship studies have examined the role of trust during the venture creation process. LÄS MER

  5. 20. Designing Electric Vehicle Charging Station Information

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Uppsala universitet/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Caroline Algvere; [2020]
    Nyckelord :Electric Vehicle; EV; Charging Station Information; Charging Infrastructure; Power Grid; Behaviour-Guiding Technology; Persuasive Design; Designing for Sustainable Behaviour; Qualitative Research; Thematic Analysis; Human-Computer Interaction; HCI; User-Centered Design; UCD; User Experience design; UX-Design;

    Sammanfattning : The electric vehicle industry is under rapid development and the fleet of chargeable cars in society is increasing fast. As a result, a high demand for public chargers has emerged. Simultaneous to the expansion of the electric vehicle fleet and charging infrastructure the power grid is occasionally highly strained. LÄS MER