Sökning: "Payment Behaviour"

Visar resultat 11 - 15 av 42 uppsatser innehållade orden Payment Behaviour.

  1. 11. Metoder för att motverka värmestress hos slaktgrisar

    Kandidat-uppsats, SLU/Department of Biosystems and Technology (from 130101)

    Författare :Julia Ancher; [2021]
    Nyckelord :slaktsvin; kylning; temperatur; beteende;

    Sammanfattning : Grisar är högproducerande djur som är känsliga för värmestress. Klimatförändringarna leder till ökade perioder av värme och det är därför viktigt att finna applicerbara metoder som erbjuder grisarna kyla. Värmestress påverkar grisarnas välfärd och leder till en rad olika förändringar i det naturliga beteendet. LÄS MER

  2. 12. Köp nu, betala senare : En explorativ studie om beteendedesign och hur användare väljer betalmetod i e-handeln

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Carolina Wagenius; Magdalena Zetterström; [2021]
    Nyckelord :payment solutions; behavioral design; persuasive design; digital nudging; dark patterns; betallösningar; beteendedesign; persuasive design; digital nudging; dark patterns;

    Sammanfattning : Skuldsättningen kopplad till konsumtion ökar i det svenska samhället, vilket gått hand i hand med e-handelns framväxt och faktura som populär betalmetod. Betallösningar som tillhandahåller faktura och delbetalning som betalmetoder åt e-handlare har i och med det fått kritik av media och ny lagstiftning mot viss typ av beteendedesign i betallösningarnas tjänster har även införts. LÄS MER

  3. 13. Svenska mikroföretagares upplevelse av mobila betalningar : Hur mobilanpassade är företagens betalningar i ett land där mobila betalningar är vanligare än kontantbetalning?

    Magister-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Johanna Ewerbring; [2021]
    Nyckelord :Mobile payments; corporate payments; B2B payments; micro-enterprises; digitized payments; in-app payments.; Mobila betalningar; företagsbetalningar; B2B-betalningar; mikroföretag; digitaliserade betalningar; betalningar i app;

    Sammanfattning : Svenska folket gör allt fler mobila betalningar, (Riksbanken, 2020), men trotsbeteendeförändringen som privatperson tycks situationen för svenska företag vara enannan. Näringsdepartementet (2021) konstaterar att svenska företag är kvar i analogabetalningsprocesser, en tes The World Payment Report (2020) stämmer in i samtidigt somde konstaterar att digitaliserade affärsmodeller kring B2B-betalningar förutspås ha storutvecklingspotential. LÄS MER

  4. 14. Buy Now Return Later: A quantitative study of how B2C invoices in the context of e-commerce impact product returns

    C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för marknadsföring och strategi

    Författare :Ida Lennartsson; Julia Wodecka; [2020]
    Nyckelord :Direct payment method; Deferred payment method; Product return; Invoice; B2C;

    Sammanfattning : B2C invoices have grown to become the most preferred payment method of Swedish online shoppers. Despite invoices' considerable popularity, research about their consequences is scarce. A survey based study has been conducted in order to investigate how the growing trends of B2C invoice and product returns interplay. LÄS MER

  5. 15. Data Protection Considerations in EU Competition Law - A Natural Evolution or Disruptive Development?

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Lunds universitet/Juridiska institutionen; Lunds universitet/Juridiska fakulteten

    Författare :Adam Alfredsson; [2020]
    Nyckelord :Data; Personal data; Big data; Data Protection; Privacy; EU; Competition law; EU competition law; GDPR; Abuse of a dominant position; Article 102 TFEU; Bundeskartellamt; Facebook; WhatsApp; Digital era; Platforms; Networks; Law and Political Science;

    Sammanfattning : It goes without saying that the world that we live in is becoming increasingly digitised. People communicate on Facebook, order products on Amazon, and use Google Search to find everything the Internet has to offer. A common denominator of these services is that they are all offered for free. LÄS MER