Sökning: "Peer-learning"
Visar resultat 21 - 25 av 53 uppsatser innehållade ordet Peer-learning.
21. Moderna språk för alla elever : Framgångsfaktorer för en likvärdig inkluderande språkundervisning ur verksamma pedagogers synvinkel
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Luleå tekniska universitet/Institutionen för konst, kommunikation och lärandeSammanfattning : Denna studie vill bidra med kunskap kring inkludering och likvärdig delaktighet i moderna språk. Studien tar avstamp i ämnet moderna språk i grundskolans årskurs sex, som genom en lagändring från 1 juli, 2018, blivit obligatorisk och ett eget ämne, med kursplan och kunskapskrav. LÄS MER
22. Primärvårdssköterskors reflektioner av kamratlärande i primärvården : En intervjustudie
Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för vårdvetenskapSammanfattning : Bakgrund: Primärvården bedöms bli den bestämda basen i hälso- och sjukvården. Samtidigt väntar stora pensionsavgångar bland befintlig hälso- och sjukvårdspersonal vilket innebär minskade resurser att handleda studenter. LÄS MER
23. Gruppbehandling vid strokerehabilitering En systematisk litteraturöversikt
Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för neurovetenskap och fysiologiSammanfattning : Bakgrund Människan är en social varelse och utvecklar genom interaktion med andra en identitet samt olika roller, vilka leder till välbefinnande. Detta används i gruppbehandling inom rehabilitering. Upprättandet av roller kan hindras av långvarig funktionsnedsättning, t.ex. LÄS MER
24. Utmaningar i peer learning -pedagogiska strategier och organisatoriska förutsättningar
Magister-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för hälsa och samhälle (HS)Sammanfattning : Bakgrund: Kliniska utbildningsplatser för sjuksköterskestudenter har de senaste åren minskat samtidigt som antalet studenter har ökat vid lärosätena. Detta har bidragit till att peer learning implementerats som en möjlig lösning på att hantera bristen på handledare. LÄS MER
25. Start-ups' perception of collective learning in accelerators
Magister-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Problem - Although experiential and social learning theory have contributed to our understanding of the entrepreneurial learning process, a major limitation is the focus on learning of the individual entrepreneur. As most start-ups work in teams, understanding the organizational learning process is important. LÄS MER