Sökning: "Pre-schoolers"

Visar resultat 11 - 15 av 18 uppsatser innehållade ordet Pre-schoolers.

  1. 11. Användarupplevelsen hos de yngsta : En kvalitativ studie som utforskar hur användarupplevelse kan utvärderas med barn under fem år

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Skövde/Institutionen för informationsteknologi

    Författare :Joakim Maeda Palm; [2017]
    Nyckelord :utvärderingsmetoder; användarupplevelse; förskoleålder;

    Sammanfattning : Teknologins utveckling de senaste åren har lett till att barn i allt yngre åldrar interagerar med teknologiska system. Exempelvis har pekskärmar blivit alltmer tillgängliga vilket har gjort det betydligt enklare för barn att börja använda teknologier. LÄS MER

  2. 12. The role of semantic context and attentional resource distribution in semantic comprehension in Swedish pre-schoolers

    Kandidat-uppsats, Stockholms universitet/Institutionen för lingvistik

    Författare :Johanna Renate Schelhaas; [2016]
    Nyckelord :Semantic context; attention; resource distribution; N400; dichotic listening task; preschool children; Swedish; Semantisk kontext; fördelning av hjärnresurser; uppmärksamhet; N400; diktotisk lyssningstest; svenska förskolebarn;

    Sammanfattning : Research on semantic processing focused mainly on isolated units in language, which does not reflect the complexity of language. In order to understand how semantic information is processed in a wider context, the first goal of this thesis was to determine whether Swedish pre-school children are able to comprehend semantic context and if that context is semantically built up over time. LÄS MER

  3. 13. Min magiska värld

    Kandidat-uppsats, Akademin för textil, teknik och ekonomi

    Författare :Lena Melin; [2015]
    Nyckelord :Textile installation; knitted structures; library interior; pattern; storytelling interior; textil installation; stickat; läshörna; bibliotek; stickade strukturer; mönster; biblioteksinredning för barn; mönsterformgivning;

    Sammanfattning : ”Min magiska värld” är en textil installation avsedd att fungera som en sagohörna i ett bibliotek för barn i förskoleåldern. Med utgångspunkt i 3 mönster skapas en fantasivärld som möter barn på bibliotek. Mönstrade ylletyger har tillverkats för att sedan filtas och placeras i rummet. LÄS MER

  4. 14. Impulsivt utagerande barn i förskolan : En studie om pedagogers upplevelser och erfarenheter av arbete med barn som upplevs uppvisa impulsivt utagerande beteende

    Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Institutionen för pedagogik (PED)

    Författare :Malin Karlsson; Anna Taki; [2013]
    Nyckelord :Förskola; impulsiva barn; utagerande barn; impulsivt utagerande beteende hos barn; pedagoger; specialpedagoger;

    Sammanfattning : Titeln på detta självständiga arbete är Impulsivt utagerande barn i förskolan. Det är en studie om pedagogers upplevelser och erfarenheter av arbete med barn som upplevs uppvisa impulsivt utagerande beteende. LÄS MER

  5. 15. Does Training Production of Tensed Complements Accelerate the Development of Theory of Mind?

    Master-uppsats, Lunds universitet/Kognitionsvetenskap

    Författare :Mette Clausen-Bruun; [2013]
    Nyckelord :Theory of Mind; language; tensed complements; mental verbs; active production of tensed complements; Social Sciences;

    Sammanfattning : Linguistic deterministic theory proposes that tensed complements structure and prepare children’s ability to understand that others can have beliefs that might not be true, a so-called Theory of Mind (ToM). Others found that training production of mental verbs advanced four-to-five year-olds’ ToM. LÄS MER