Sökning: "Pre-schoolers"

Visar resultat 6 - 10 av 18 uppsatser innehållade ordet Pre-schoolers.

  1. 6. Att arbeta individanpassat : - Hur förskollärare arbetar för att möta barns olika behov

    Kandidat-uppsats, Södertörns högskola/Lärarutbildningen

    Författare :Ninorta Manuella Aybar; Sonya Mehdizadeh; [2019]
    Nyckelord :Individual adaptation; socio-cultural perspective; relational perspective; pedagogue; pre-schoolers; Individuell anpassning; sociokulturellt perspektiv; relationellt perspektiv; förskolebarn; pedagoger;

    Sammanfattning : The purpose of this investigation is to shed a light upon the pedagogues perception concerning individual work method in children group where children require different types of support. The study has two inquiries, how does pedagogues rationalize when it comes to individual based operations and how do pedagogues work to meet the needs of children i reality. LÄS MER

  2. 7. “Actually, it could be like this, why it is not?” : Examining early career in-service Polish preschool teachers’ conceptions of preschool children’s contributions to their own education through the lens of the Swedish Preschool Curriculum

    Magister-uppsats, Högskolan i Jönköping/Förskolepedagogisk-didaktisk forskning

    Författare :Katarzyna Świerczyńska; [2018]
    Nyckelord :children’s contributions; the view of a child; Polish preschool curriculum; Swedish preschool curriculum; preschool;

    Sammanfattning : Throughout the world, children's contributions to the preschool education are key for respecting children's rights and establishing the environment of democratic relationships between teachers and children. However, it is unclear how, internationally, given the various cultural contexts and steering documents, teachers conceptualize a child and therefore engage children in their everyday practices at preschools. LÄS MER

  3. 8. Förskollärares tolkning av bygg och konstruktion i verksamheten. : En studie om pedagogers möjligheter för undervisning gällande bygg och konstruktion i ämnet teknik.

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)

    Författare :Frida Gräsberg; [2018]
    Nyckelord :Construction; Pre-school curriculum; Pre-school teacher; technology; Bygg och konstruktion; Förskollärare; Förskolans läroplan; teknik.;

    Sammanfattning : The purpose of this study was to investigate pre-schooler teachers interpretation and preception of building and construction in technology together with the children. The preschool curriculum states that preschoolers should stive for each child to ''develop their ability to build and construct using differnt techniques, materials and tools'' (Skolverket, 2016, p. LÄS MER

  4. 9. Förskolebarns tankar kring gas : En studie om barns beskrivningar och frågor kring ett experiment rörande gasers densitet

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier

    Författare :Julia Persson; [2017]
    Nyckelord :Chemistry; Experiment; Gas state; Pre-schoolers; Experiment; Förskolebarn; Gasers egenskaper; Kemi;

    Sammanfattning : Syftet med studien är att men hjälp av experiment, se hur barn kommunicerar och ställer frågor kring gasers egenskaper. Metoden som använts i studien är kvalitativa intervjuer med produktiva frågor för att kunna rikta barnens uppmärksamhet kring fenomenet. LÄS MER

  5. 10. Det var en gång en get som war klein… : En explorativ studie om bisatser hos svensk-tyskspråkiga förskolebarn

    Magister-uppsats, Uppsala universitet/Logopedi

    Författare :Frauke Jonsson; [2017]
    Nyckelord :bilingualism; subordinate clauses; syntax; language acquisition; language development; child language; German; Swedish; Mehrsprachigkeit; Nebensätze; Syntax; Spracherwerb; Sprachentwicklung; Kindersprache; Deutsch; Schwedisch; flerspråkighet; bisatser; syntax; språkutveckling; språkinlärning; barnspråk; tyska; svenska;

    Sammanfattning : Bilingual children's language can display traits that mimic language disorder symptoms, and a good understanding of bilingual language development is essential in order to avoid misdiagnosis. This study explores the production of subordinate clauses in 46 typically developing Swedish-German speaking children aged 4–6 years. LÄS MER