Avancerad sökning
Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.
16. Vad gör ett varumärke som Red Bull unikt för konsumenten?
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Denna uppsats ämnar utreda vad det är som gör att Red Bulls konsumenter uppfattar Red Bull som unikt i jämförelse med andra energidrycker. Red Bull är idag marknadsledande i Sverige inom energidryckesmarknaden. De har en marknadsandel på 31 procent samtidigt som de har ett pris-premium på sina produkter. LÄS MER
17. A comparison of group housing and individual housing for dairy bulls kept for breeding
Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and HealthSammanfattning : This study was conducted at VikingGenetics' bull breeding station in Falkenberg, Sweden. The bulls waiting for the results of their progeny testing at this station are either kept in group housing or individual housing. LÄS MER
18. Varumärkeskommunikation för marknadsledare : En studie av Red Bull's varumärkeskommunikationoch image
Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SVSammanfattning : The purpose of this thesis is to through brand communication and Red Bull’simage examine how they position themselves as leaders on the Swedish energydrink market. We chose relevant theories within buzz marketing, word ofmouth, sampling and events. LÄS MER
19. The internationalization process of Red Bull from the perspectives of global expansion
Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutvecklingSammanfattning : Date: 23rd November, 2009 Level: Master Thesis in International Business and Entrepreneurship (EFO705), 15 credits Authors: Karakawat Sarasalin (830117-T255) Thitiporn Watthanachai (831031-T124) [email protected] [email protected]. LÄS MER
20. Red Bull : En studie om hur word of mouth och buzzmarknadsföring påverkar konsumenters attityder.
Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionenSammanfattning : Purpose: The aim of this thesis is to examine how word of mouth and buzz marketing affects Uppsala´s businessstudents attitudes towards Red Bull. To solve this purpose we intend to answer some underlying questions. Theory: We have used relevant theories within word of mouth, buzz marketing and consumer behaviour. LÄS MER