Avancerad sökning

Visar resultat 16 - 20 av 23 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 16. Vad gör ett varumärke som Red Bull unikt för konsumenten?

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Johan Eidvall; Rikard Arodén; [2011]
    Nyckelord :Unicitet; prispremium; Red Bull;

    Sammanfattning : Denna uppsats ämnar utreda vad det är som gör att Red Bulls konsumenter uppfattar Red Bull som unikt i jämförelse med andra energidrycker. Red Bull är idag marknadsledande i Sverige inom energidryckesmarknaden. De har en marknadsandel på 31 procent samtidigt som de har ett pris-premium på sina produkter. LÄS MER

  2. 17. A comparison of group housing and individual housing for dairy bulls kept for breeding

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Isabel Dahlgren; [2010]
    Nyckelord :bulls; housing; welfare; social behaviour; activity;

    Sammanfattning : This study was conducted at VikingGenetics' bull breeding station in Falkenberg, Sweden. The bulls waiting for the results of their progeny testing at this station are either kept in group housing or individual housing. LÄS MER

  3. 18. Varumärkeskommunikation för marknadsledare : En studie av Red Bull's varumärkeskommunikationoch image

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Lena Wallin; Maria Gahm; Armend Muqkurtaj; [2010]
    Nyckelord :Brand; Communication; Red Bull; Image; Consumer attitudes; varumärke; kommunikation; Red Bull; image; konsumentattityd;

    Sammanfattning : The purpose of this thesis is to through brand communication and Red Bull’simage examine how they position themselves as leaders on the Swedish energydrink market. We chose relevant theories within buzz marketing, word ofmouth, sampling and events. LÄS MER

  4. 19. The internationalization process of Red Bull from the perspectives of global expansion

    Magister-uppsats, Akademin för hållbar samhälls- och teknikutveckling

    Författare :Thitiporn Watthanachai; Karakawat Sarasalin; [2010]
    Nyckelord :Red Bull; internationalization; network; factors;

    Sammanfattning : Date: 23rd November, 2009   Level: Master Thesis in International Business and Entrepreneurship (EFO705), 15 credits   Authors: Karakawat Sarasalin (830117-T255)    Thitiporn Watthanachai (831031-T124) [email protected]                       [email protected]. LÄS MER

  5. 20. Red Bull : En studie om hur word of mouth och buzzmarknadsföring påverkar konsumenters attityder.

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Lina Bäcke; Caroline Örås; [2009]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Purpose: The aim of this thesis is to examine how word of mouth and buzz marketing affects Uppsala´s businessstudents attitudes towards Red Bull. To solve this purpose we intend to answer some underlying questions. Theory: We have used relevant theories within word of mouth, buzz marketing and consumer behaviour. LÄS MER