Sökning: "SJ anseende"

Hittade 2 uppsatser innehållade orden SJ anseende.

  1. 1. Twittertåget - resan mot ett förbättrat anseende? : En studie om twittrande resenärers attityd till SJ AB:s kommunikation genom Twitter

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Jenny Danielsson; Lotta Rauséus; [2011]
    Nyckelord :Twitter; SJ AB; attityd; anseende; kommunikation; sociala medier;

    Sammanfattning : Utvecklingen av sociala medier har inneburit både möjligheter och hot för företag i deras anseendehantering. Sociala medier som Twitter ger kunder möjlighet att vara opinionsbildare och snabbt sprida information. LÄS MER

  2. 2. Att bevara ett företags anseende : En fallstudie av SJ AB:s arbete med Twitter som kommunikationsverktyg

    Kandidat-uppsats, Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Samuel Wahlgren; Karl Nielsen; [2010]
    Nyckelord :Falltstudie; anseendehantering; social media; Twitter; SJ;

    Sammanfattning : Uppsatsen syftar till att beskriva och analysera hur SJ använder Twitter som ett nytt kommunikationsverktyg. Den stora krisen under vintern 2009/2010 har tagits in som en variabel för att se hur SJ har jobbat för att bevara legitimitet och anseende. LÄS MER