Sökning: "SMEs and Malmö"

Visar resultat 1 - 5 av 16 uppsatser innehållade orden SMEs and Malmö.

  1. 1. Sustainability Leadership and Employee Satisfaction in Small  and Medium-sized Enterprises : An Exploratory Study in Germany and Sweden

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Kevin Mark Winkler; Simon Wamu; [2023]
    Nyckelord :Sustainability leadership; Sustainable Leadership; Leadership; Employee satisfaction; Leadership practices; Organizational performance;

    Sammanfattning : This research explored the relationship between sustainability leadership practices and employeesatisfaction in small and medium-sized enterprises (SMEs) in Germany and Swede. The objective was toinvestigate how sustainability leadership practices influenced employee satisfaction within the context ofSMEs. LÄS MER

  2. 2. The implementation of strategic CSR in small and medium-sized enterprises through leadership, communication, and decision-making processes : A qualitative study within the hotel industry

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Cécile Marie Andrée Bru; Stella Hrvatin; [2022]
    Nyckelord :Strategic CSR Implementation; hotel industry; SMEs; leadership; decision-making; communication;

    Sammanfattning : This paper analyzes how Small and Medium-Sized Enterprises, SMEs in the hotel industry implement strategic Corporate Social Responsibility, CSR through the lenses of leadership, decision-making, and communication. Additionally, this research explores how the implementation differs between small and large hotel companies. LÄS MER

  3. 3. Dags att lägga ner marknadsavdelningen? : En studie om hur marknadsförare kan mäta varumärkeskännedom.

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Tilda Bexell; [2022]
    Nyckelord :Varumärkeskännedom; Linkedin; B2B-företag; B2C-företag; marknadsföringsstrategier; mätvärde; effektivitet. Brand awareness; LinkedIn; B2B companies; B2C companies; marketing strategies; marketing metrics; effectivity.;

    Sammanfattning : Although a metric for marketing is of great importance to B2B SMEs, there is no clear metric to start from on LinkedIn. The purpose of this study is to investigate how brand awareness can be measured on the social media platform LinkedIn. LÄS MER

  4. 4. Outsourcingrutiner hos SME-företag för digitala marknadsföringsuppdrag : Utvärdering av en teoretisk modell

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Alice Ljungkrona; Mikaela Hallgren; [2022]
    Nyckelord :Outsourcing – Digital marketing – SMEs – Decision-making processes – Media industry; Outsourcing – Digital marknadsföring – SME-företag – Beslutsprocesser – Mediebranschen;

    Sammanfattning : Outsourcing är ett organisationsverktyg som kan ge möjligheten att utvidga kompetensen inom ett företag. Tidigare studier visar att SME-företag har ett större behov av att outsourca, men kan behöva stöd för att ta rätt beslut. LÄS MER

  5. 5. EXPECTATIONS VS. REALITY : Om användande av BI-system i svenska SMEs

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för datavetenskap och medieteknik (DVMT)

    Författare :Elin Bidmark; Loviza Lindström; [2021]
    Nyckelord :Business Intelligence; SME; Strategic challenge;

    Sammanfattning : Små och medelstora företag (SMEs) utgör ungefär 99,9% av alla företag i Sverige och marknaden för business intelligence-verktyg, komponenter och system har växt exponentiellt på grund av lägre kostnader för data mining och datavarulagring. Trender inom BI-verktygen har fått leverantörer att vända sig till detta marknadssegment med nya produkter som open source-mjukvara samt software as a service. LÄS MER