Sökning: "Sara Ljungdahl"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Sara Ljungdahl.

  1. 1. Vem säger vad? En kritisk diskursanalys av promotion i modebloggar

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Ljungdahl; Simon Arvidsson; [2017]
    Nyckelord :strategisk kommunikation; public relations; bloggar; influencers; kritisk diskursanalys; Social Sciences;

    Sammanfattning : An emerging tool within public relations is the use of bloggers as spokespersons because of their ability to act as influencers. This study investigates how fashion bloggers present products and services they receive from companies in their blogs. LÄS MER

  2. 2. Media för mode : framgångsfaktorer för onlinemagasin

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Borås/Institutionen Textilhögskolan

    Författare :Sara Ljungdahl; Netta Lönnqvist; [2010]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Sociala medier och communities har blivit en del av de flesta konsumenters vardag. Företag använder internet som medium för att bygga upp lojalitet och nätverka med sina kunder och i förlängningen nå framgång. LÄS MER

  3. 3. Vad ligger till grund för revisorns väsentlighetsbedömning?

    Kandidat-uppsats, Institutionen för ekonomi

    Författare :Delveen Ali; Sara Gunnarsson; Aleksandra Sivarsson; Anna-Karin Sollin; [2007]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Examensarbete i företagsekonomi vid högskolan Kristianstad, Höstterminen 2006. Uppsatsens titel: Vad ligger till grund för revisorns väsentlighetsbedömning? Seminariedatum: 2007-01-19 Ämne/kurs: FEC 632, kandidatuppsats, 10 poäng Författare: Delveen Ali, Sara Gunnarsson, Aleksandra Sivarsson, Anna-Karin Sollin Handledare: Fredrik Ljungdahl Nyckelord: Väsentlighetsbedömning, revisor, revision Syfte: Syftet med vår uppsats är att beskriva och förklara var gränsen går för om ett fel i bokföringen skall anses vara väsentligt samt vad som kan komma att påverka revisorn vid denna bedömning. LÄS MER