Sökning: "Service management C"
Visar resultat 21 - 25 av 81 uppsatser innehållade orden Service management C.
21. Kreativitet som ett första steg för innovation
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledningSammanfattning : This paper examines factors affecting creativity in terms of ideation efforts. From a holistic view point, creativity is to be perceived as the first step in an innovation process. LÄS MER
22. CEO tenure and earnings management - A study on Swedish listed companies
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för redovisning och finansieringSammanfattning : In this study we investigate the presence of earnings management in connection with CEO successions in Swedish listed companies. We use three accrual-based models to detect earnings management in a sample of companies listed on the Swedish main market in the period 2009-2013. LÄS MER
23. A Crude Awakening: Hedging Exposure in the Global Airline Industry
C-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomiSammanfattning : The fear of high prices and volatility in the price of jet fuel, provides strong justification for airlines to hedge their risk as a means of migrating their exposure to price fluctuations. We determine the effectiveness of financial and operational hedging among European and U.S. airlines. LÄS MER
24. Identifying barriers in a technologicalshift : The introduction of battery- electric buses in Swedish publictransport
Master-uppsats, KTH/Hållbarhet och industriell dynamikSammanfattning : Concern regarding sustainability and climate change is increasing, which is forcing countries world-wide to take action. The Swedish government has set a goal of fossil-free tra_c until 2030. Battery Electric Buses (BEB) might be one of the solutions needed in order to reach this goal. However, currently its prevalence is at an early stage. LÄS MER
25. Koll på kunden : Ökad kundorientering i kollektivtrafikplaneringen med service design och co-production
Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitetsteknik, maskinteknik och matematikSammanfattning : Att fånga kundens behov och förväntningar är nyckeln till stärkt konkurrensförmåga och ökad lönsamhet. Trots detta är offentliga verksamheter dåliga på att ta till vara på kunden och dennes erfarenheter och kunskap som en resurs i kvalitetsförbättringsarbetet. I januari 2012 trädde den nya kollektivtrafiklagen i kraft i Sverige. LÄS MER