Avancerad sökning

Hittade 2 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Strategier för att hantera säsongsvariationer Fallstudie: Lund

    Magister-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Remgard; Malin Johansson; [2006]
    Nyckelord :destinationsutveckling; säsongsvariationer; privata och offentliga aktörer; profileringsstrategier; konkurrensstrategier; samarbetsstrategier; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Säsongsvariationer är ett förekommande fenomen på platser runt om i världen och drabbar aktörer, besökare och invånare på en destination. Intresset för detta fenomen uppstod under en tidigare kurs vid Service Managementprogrammet då vi kom i kontakt med säsongsvariationer i Lund. LÄS MER

  2. 2. Marknadsföringen av Wallanders Ystad

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för tjänstevetenskap

    Författare :Sofia Remgard; Helen Tönnesson; Malin Christenson; [2005]
    Nyckelord :platsmarknadsföring; kulturarv; äkthet; Tourism; Turism; Social Sciences;

    Sammanfattning : Denna uppsats handlar om Wallanderturismen i Ystad. Vårt huvudsyfte är att åskådliggöra hur en litterär person kan påverka marknadsföringen av en stad. Som undersyften kommer vi att diskutera begreppet kulturarv och om den fiktiva personen Wallander kan ses som ett sådant. LÄS MER