Sökning: "Stig Sandberg"

Hittade 3 uppsatser innehållade orden Stig Sandberg.

  1. 1. Vilka faktorer påverkar val av kapitalstruktur? : En kvantitativ studie avseende 226 bolag på Stockholmsbörsen

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för ekonomi

    Författare :Anna Hansen; Robert Sandberg; [2015]
    Nyckelord :debts; growth; profitability; size; age; tangible asset; sector; skuldsättning; tillväxt; lönsamhet; storlek; ålder; materiella tillgångar; bransch;

    Sammanfattning : Sammanfattning   Titel: Vilka faktorer påverkar val av kapitalstruktur? – En kvantitativ studie avseende 226 bolag på Stockholmsbörsen.   Nivå: C-uppsats inom ämnet företagsekonomi   Författare: Anna Hansen och Robert Sandberg   Handledare: Peter Lindberg   Examinator: Stig Sörling   Datum: 2015 – maj   Syfte: Syftet med studien är att undersöka vilka faktorer som påverkar val av kapitalstruktur i bolag på Stockholmsbörsen. LÄS MER

  2. 2. Intäktsfördelning och ansvarsenhet : En studie av hotellrestauranger

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Handelshögskolan vid Örebro Universitet

    Författare :Elin Sandberg; Johan Lundqvist Eriksson; [2011]
    Nyckelord :Intäksfördelning; ansvarsenhet; Du pont modellen; moms; hotellrestaurang;

    Sammanfattning : Writers: Johan Lundqvist Eriksson and Elin SandbergSupervisor: Stig AnderssonEnglish title: Allocation of revenue in the hospitality industryKeywords: Revenue allocation, cost allocation, profit center, Du Pont model, taxes and manipulation of data.Date: January 2012 Since the taxes for food and lodging has been different in Sweden for many years, the hospitality industry has come up with a way to save money on tax paying. LÄS MER

  3. 3. Skandia-grisen & ICA-Stig

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Karin Sandberg; Lena Christensson; Isabell Blomkrantz; Madeleine Swardh; [2008]
    Nyckelord :humoristisk reklam; attityd; hög- och lågengagemang; ICA; Skandia; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Syftet med uppsatsen är att analysera hur företag kan använda humor i reklam för att återfå konsumenternas positiva attityd. Vilken betydelse en produkts engageringsgrad har för att återfå konsumenters positiva attityd i relation till humoristisk reklam. Detta behandlas utifrån fallföretagen Skandia och ICA. LÄS MER