Sökning: "Stockholms universitet School of business"

Visar resultat 6 - 10 av 12 uppsatser innehållade orden Stockholms universitet School of business.

  1. 6. Effects of textual and visual information in social media on international students’ choice of study destination : A qualitative study on how forms of information in social media affect international students’ decision-making with regards to the choice of study destination

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Marknadsföring

    Författare :Niloofar Moltaji; [2018]
    Nyckelord :Social media; international students; visual and textual information; conscious and subconscious; decision-making;

    Sammanfattning : Social media has become an important tool for communication and marketing, and proper use of visual and textual information is very influential in social media marketing. Research has gone a long way explaining how information content significantly influences decision-making, however, it still lacks the knowledge about how different forms of information (such as textual, visual and audio-visual) in social media affects decision-making. LÄS MER

  2. 7. Debatten om Debaser : En undersökning om beslutsfattande i kulturpolitiken

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för samhälls- och kulturvetenskap

    Författare :Veronica Mattsson; [2017]
    Nyckelord :Debaser; cultural politics; live music; decision-making;

    Sammanfattning : In the beginning of 2016 the politicians in the city of Stockholm made a decision to renovate the city's civic hall. The building accommodated, among a variety of businesses, a public arts school and a library. LÄS MER

  3. 8. The Dark Side of Fast Fashion - : In Search of Consumers’ Rationale Behind the Continued Consumption of Fast Fashion

    Master-uppsats, Stockholms universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Tobias Zellweger; [2017]
    Nyckelord :Fast Fashion; H M; Ethical Consumption; Greenwashing; Green Trend; Consumer Deception;

    Sammanfattning : This study investigates the underlying rationale of environmentally and socially conscious young Swedish consumers for their continued consumption of fast fashion. Furthermore this study assesses influential factors that shape young Swedish consumers’ attitudes and beliefs towards fast fashion. LÄS MER

  4. 9. Valfrihetens baksida - Hur styrs kvasimarknader? : En studie av Stockholm stads gymnasie- och hemtjänstmarknad

    Magister-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Mathias Andersson; Pär Björnson; [2016]
    Nyckelord :New Public Management; Public Governance; Quasimarket; Interorganizational Relations; Management Control; Transaction Cost Economics; New Public Management; Offentlig styrning; Kvasimarknad; Interorganisato¬riska relationer; Ekonomistyrning; Transaktionskostnadsteori;

    Sammanfattning : Bakgrund: Bakgrund: Under de senaste 20 åren har svensk offentlig sektor präglats av konkurrensprövning genom privatisering av tidigare offentlig sektor. Det skapar en ny marknad där privata och offentliga aktörer skall samverka under statlig samordning och övervakning. LÄS MER

  5. 10. Design Thinking in Business Innovation

    Magister-uppsats, Industridesign

    Författare :Gustav Gullberg; Anders Landström; Erik Widmark; Mikael Nyström; [2006]
    Nyckelord :Design management; industrial design; business development; creative economy; interdisciplinary collaboration; business excellence; design strategy; marketing strategy; design-driven innovation; design process; innovation management; paradigm shift;

    Sammanfattning : Med globaliseringen har världen snabbt förändrats och designerns roll är inte längre lika självklar. Vi har tittat på hur man kan expandera begreppet design och utnyttja designerns kvalitéer inom nya områden. LÄS MER