Sökning: "Strategic management d-"

Visar resultat 16 - 20 av 134 uppsatser innehållade orden Strategic management d-.

  1. 16. Transformative Marketing Capabilities - An exploratory study of marketing capabilities in firms transforming markets

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för företagande och ledning

    Författare :Julia Blomberg; Linus Mautner; [2022]
    Nyckelord :Marketing Capabilities; Market Transformation; Transformative Marketing Capabilities; Disruption;

    Sammanfattning : The increased pace of radical innovations and business renewal as a consequence of elevated market turbulence has spurred the acceleration of market transformations. Increased market dynamics also alter common marketing practices, enlarging the gap between such market complexity and firms' marketing ability to cope with the change. LÄS MER

  2. 17. Factors for Reshoring Decision: A Supply Chain Perspective

    Magister-uppsats, Högskolan i Gävle/Företagsekonomi

    Författare :Sharif Ahmed; Md.Tawhidul Islam; [2021]
    Nyckelord :reshoring; supply chain; resource; reconfiguration; proximity;

    Sammanfattning : Purpose: The study aims to explore the supply chain factors that impacts reshoring decisions.Methods: The study followed a qualitative research method based on exploratory research. In order to attain the context of situation-based interpretation, semi-structured interviews were conducted based on two Swedish firms engaged in reshoring initiatives. LÄS MER

  3. 18. Data-driven Management Framework using National and Corporate Culture Analytics to foster Innovation Ambidexterity : A case study on a world leading telecom company

    Master-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för industriell ekonomi

    Författare :Chiara Isola; Divya Peddireddy; [2021]
    Nyckelord :Ambidexterity; Exploration; Exploitation; Innovation; National culture; Corporate culture; Telecommunication Sector; Human Capital; Data-driven Management; Business Strategy; Machine Learning;

    Sammanfattning : Background: In a highly competitive world, leaders of firms highly dependent on innovation, such astelecom companies, must acquire data-driven managerial skills to systematically analyze datasets from multiple points of view to aid decision-making in the new context of Industry 4.0. LÄS MER

  4. 19. Kan innovationsförmågan öka genom tvärprofessionellt lagarbete inom vården? : En kvalitativ studie om förutsättningar för samarbete i team för att skapa innovation i hälso- och sjukvården

    Magister-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för kvalitets- och maskinteknik

    Författare :Maria Nordmark; [2021]
    Nyckelord :healthcare; collaboration; collaboration environment; innovation; continuous improvement; hälso-och sjukvård; innovation; samarbete; samarbetsmiljö; ständiga förbättringar;

    Sammanfattning : Samarbete i välfungerande lag kommer sannolikt att känneteckna framtidens vård, där kombination av olika kompetenser blir viktigare än enskilda professioners insatser. Forskning visar att tvärprofessionellt samarbete är ett område där många olika faktorer påverkar patient- och personalnöjdhet, organisatorisk effektivitet och förutsättningar för innovation. LÄS MER

  5. 20. Who Let the Dogs Out? A Case Study of Fidelio Capital's and Nordic Capital's Investment in AniCura

    D-uppsats, Handelshögskolan i Stockholm/Institutionen för finansiell ekonomi

    Författare :Haris Valjevac; Sigurd Log Roeren; [2021]
    Nyckelord :Buy-and-Build; Private Equity; Secondary Buyouts; Merger Integration;

    Sammanfattning : We aim to study the value creation in a buy-and-build strategy, how secondary buyouts can create value and how an extreme number of acquisitions can be transformed to one company. To do this, we studied AniCura (prev. Djursjukhusgruppen) during Fidelio Capital and Nordic Capital's ownership from 2011-2018, in a single case study. LÄS MER