Sökning: "Strategisk Fit"

Visar resultat 11 - 15 av 25 uppsatser innehållade orden Strategisk Fit.

  1. 11. Behind the Scenes of an Attractive Employer Brand

    Master-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Elin Elfving; [2017]
    Nyckelord :organisational culture; sensemaking; storytelling; employer branding; Social Sciences;

    Sammanfattning : The aim with this research is to contribute to a holistic understanding of employer branding as a co-created process between the employer and the employees. This is done via capturing employees’ stories about an attractive employer. Theories of culture, sensemaking and storytelling are used as a theoretical starting point. LÄS MER

  2. 12. Värdet av Personligheter i Front-End Innovation

    Master-uppsats, KTH/Maskinkonstruktion (Inst.)

    Författare :Hannes Ramoser; Fredrik Hygerth; [2016]
    Nyckelord :Organisation; Front-End Innovation; Personality; Team; Idea Management; Organisation; Front End Innovation; Personlighet; Team; Idea Management;

    Sammanfattning : Denna rapport söker att utforska ett nytt sätt att organisera front-end innovation. Därmed förbättra modeller av aktuell forskning som ger belägg för framgångsrika sociala nätstrukturer eller heterogenitetförhållanden, målet med denna studie är att hitta idealiska personlighetskonstellationer inom projektteam - för att göra dem kraftfulla och användbara. LÄS MER

  3. 13. Determining Organisational Readiness for the Future-Fit for Business Benchmark

    Magister-uppsats, Blekinge Tekniska Högskola/Institutionen för strategisk hållbar utveckling

    Författare :Paul Abela; Omar Roquet; Ali Armand Zeaiter; [2016]
    Nyckelord :Required Performance Tools; Transition Management; Benchmarking for Sustainability; Business Organisations; Strategic Sustainability;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 14. But first! Let me take a selfie. : En kvalitativ studie om ungdomars strategiska självpresentation på Instagram

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för informatik (IK)

    Författare :Jessica Kvalvik Lundqvist; Sofia Melhus; [2016]
    Nyckelord :Adolescents; Strategic self-presentation; Instagram; Theory of planned behavior; Extended self.; Ungdomar; Strategisk självpresentation; Instagram; Theory of planned behavior; Förlängt jag.;

    Sammanfattning : Ungdomars beteende styrs av attityder, subjektiva normer och upplevd kontroll och utifrån omgivningen regleras beteendet för att skapa intryck som platsar i olika sociala interaktioner. Ungdomar presenteras sig olika beroende på sammanhang och utför olika strategier för att bli accepterade och känna tillhörighet. LÄS MER

  5. 15. "Om vi kan möta kraven från omvärlden, har vi en framgångssaga." : - En fallstudie om hur omvärldsförändringar kan påverka strategisk och strukturell passform inom en offentlig organisation.

    Kandidat-uppsats, Linnéuniversitetet/Institutionen för organisation och entreprenörskap (OE)

    Författare :Charlotte Almqvist; Michaela Cehlin Magnusson; Patrik Rosenback Fromell; [2016]
    Nyckelord :Environment; strategy; structure; external fit; internal fit; public organization; Omvärld; strategi; struktur; anpassning; passform; offentlig organisation;

    Sammanfattning : Syfte: Studien syftar till att öka förståelsen för hur en offentlig organisations strategi och struktur kan påverkas och anpassas vid en större förändring i omvärlden. Studien syftar också till att öka förståelsen för vilka möjligheter och begränsningar som föreligger organisationer inom offentlig sektor vid anpassning av strategi och struktur utefter förändringar i omvärlden. LÄS MER