Sökning: "Strategic self-presentation"

Visar resultat 1 - 5 av 15 uppsatser innehållade orden Strategic self-presentation.

  1. 1. Help! My mother wants to follow me on Instagram! : Which strategies do young adults in Sweden use, when facing context and time collapse.

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Malou Andersson; Emma Heed; [2023]
    Nyckelord :: Context Collapse; Time Collapse; Social Media; Self-presentation; Privacy; Kontext kollaps; Tids Kollaps; Sociala Medier; Självpresentation; Integritet;

    Sammanfattning : Young adults spend a lot of their time on social media where they share their lives with friends, family, colleagues, acquaintances, ect. Wesch (2009) explains that things posted on social media such as YouTube can be viewed by anybody, everybody, and nobody, anywhere in the world all at once. LÄS MER

  2. 2. The YouTube Apology

    Master-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Gabriella Karlsson; [2020]
    Nyckelord :YouTube; Emotional Labour; Image Repair; Apology; Celebrity;

    Sammanfattning : The apology video has become a genre of its own on YouTube. Easily recognizable, the particular ways that YouTube creators address controversy on the platform have been subject to extensive parody and media coverage as they rack up drama-fueled views. LÄS MER

  3. 3. Ett gränsland mellan privatliv, politik och att framstå som äkta : En kvalitativ studie i hur ungdomar upplever svenska partiledare på Instagram

    Kandidat-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Frida Burell; Charlotte Ekberg; [2019]
    Nyckelord :Instagram; party leaders; self-presentation; personal branding; authenticity; Instagram; partiledare; självpresentation; personligt varumärke; autenticitet;

    Sammanfattning : På Instagram postar idag svenska partiledare bilder som är av vardaglig karaktär och föreställer situationer och miljöer man vanligtvis inte brukar se en partiledare i. Vi ser dem spela pingis inför publik, vi ser dem ta promenader i skogen med familjen och vi ser dem iklädda supporterkläder på en landskamp. LÄS MER

  4. 4. Vad publicerar en partiledare på Instagram?

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sara Furin; Sofi Viebke; [2019]
    Nyckelord :Politisk kommunikation: strategisk kommunikaiton: personalisering: självpresentation: kvalitativ analys: sociala medier: Instagram: svenska politiker.; Social Sciences;

    Sammanfattning : What does a political party leader post on Instagram? A qualitative study of political personalization on Instagram The purpose of this study was to explore the phenomena Personalization in relation to Strategic Political Communication and Social Media. Through an analysis of four Swedish political party leaders usage of the social media platform Instagram, this study aimed to find potential patterns of Political Personalization within a Swedish context. LÄS MER

  5. 5. ”Palla spela en roll varje dag” - En kvalitativ studie om bloggares personliga varumärke ur ett socialpsykologiskt perspektiv

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Johanna Hulth; Frida Nilsson; [2017]
    Nyckelord :personal branding; brand communication; fragmented identity; role ex-pectation; self presentation; impression management; Social Sciences;

    Sammanfattning : “Why bother playing a role everyday” A qualitative study about bloggers’ personal brand from a social psychological perspective. Due to the growth of social media and the digitalization of society, personal branding has become an unavoidable action the last decade. LÄS MER