Sökning: "Strategisk Fit"

Visar resultat 6 - 10 av 25 uppsatser innehållade orden Strategisk Fit.

  1. 6. Investeringar i gröna byggnader: Risker och möjligheter

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för kultur och samhälle (KS)

    Författare :Elias Persson; Edward Moding; Filip Olausson; [2020]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med studien var att forska om incitament för och emot investeringar i gröna byggnader samt hur hållbarhetsstrategier är uppbyggda i fastighetsbolag. Dessa frågor granskades utifrån ett fastighetsägarperspektiv. LÄS MER

  2. 7. Strategic management: Which factors affect the growth journey of software startups?

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Informatik; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Oscar Lind; Charlotte Flodin; [2020]
    Nyckelord :IT; Strategy; Growth; Scalability; Strategic Fit; Software Startups; SME; IT; Strategi; Tillväxt; Skalbarhet; Strategisk Fit; Software Startups SME;

    Sammanfattning : Purpose: The purpose of this study is to research the environment in which the IT-artifact exist, rather than the IT-artifact itself. Researching how founders of software startups manage their growth strategies, by researching essential internal and external factors and how they are represented in the founder’s growth strategy. LÄS MER

  3. 8. Hälften mjölk, hälften fail? En fallstudie om Arlas produktlansering av en Laktosfri Mjölk- och Havredryck

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Viveka Gezelius; Ellinor Nilsdotter; [2019]
    Nyckelord :varumärkesförlängning; utvärdering; attityd; trend; varumärkesvärde; produktkategori; perceptuell passform; positionering; målgruppsanalys; djurhållning; miljö; hälsa; Social Sciences;

    Sammanfattning : Hälften mjölk, hälften fail? Fallstudien syftar till att undersöka vilka attityder som går att urskilja gentemot Arlas varumärkesförlängning av sin Laktosfria Mjölk- och Havredryck samt vilka faktorer som påverkar formandet av dessa attityder. Detta för att få en förståelse för hur en varumärkesförlängning utifrån ett konsumentperspektiv kan påverka modervarumärkets varumärkesvärde. LÄS MER

  4. 9. "When a face has been threatened, face-work must be done"

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Institutionen för strategisk kommunikation

    Författare :Sophie Westerlund; Emma Cedell; [2018]
    Nyckelord :image; image repair theory; influencers; crisis communication; rhetorical analysis; strategic communication; Social Sciences;

    Sammanfattning : The emergence of social media opens up more places for interaction. The interaction enables individuals to produce how they want to be perceived by an audience, which can be referred to as image. Image is essential since people will act to fit this picture. LÄS MER

  5. 10. Standardiserad kontering : En fallstudie om kontoplanen BAS och digitalisering i svensk kontext

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Företagsekonomi; Linköpings universitet/Filosofiska fakulteten

    Författare :Thomas Karagöl; David Ullström; [2018]
    Nyckelord :Accounting; Digitalization; Standardization; Chart of Accounts; BAS; BAS Interests Association; Taxonomy; XML; XBRL.; Redovisning; digitalisering; standardisering; kontoplan; kontoplanen BAS; BAS-intressenternas förening; taxonomi; XML; XBRL.;

    Sammanfattning : Bakgrund: Redovisningsbranschen står inför en ny våg av digitalisering som enligt en framtidsrapport från Stiftelsen för Strategisk Forskning har potential att automatisera bort arbetsuppgifterna för nio av tio redovisningsekonomer. Kärnan i denna nya digitaliseringsvåg är standardisering av begrepp och procedurer som gör att behovet av manuell interaktion minskas radikalt. LÄS MER