Sökning: "Streaming Services"

Visar resultat 11 - 15 av 261 uppsatser innehållade orden Streaming Services.

  1. 11. Eat, Sleep, Stream, Repeat : A quantitative study comparing the streaming behavior of Swedish consumers of ages 20-30 and 40-60.

    Kandidat-uppsats, Jönköping University/IHH, Företagsekonomi

    Författare :Betty Jakobsson; Moa Ovik; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Background: The market for streaming services has grown in Sweden, perhaps because of the country’s high technology level and high trust in digital payments, both of which are necessary to stream videos online and pay subscription fees. The usage of streaming services and the motivational factors for choosing them are dependent on many different variables, such as cultural and economic situations as well as individual needs. LÄS MER

  2. 12. Streamingtjänster och sportdokumentärer: Makten över dagordningen : En jämförande studie om skillnaderna på medias rapportering innan och efter serien Formula 1: Drive to survive

    L2-uppsats, Karlstads universitet/Institutionen för geografi, medier och kommunikation (from 2013)

    Författare :Robin Hällqvist; Karl-Edvard Zetterberg; Pontus Berg; [2023]
    Nyckelord :Agenda setting theory; intermedial agenda setting; quantitative; Content analysis; Formula 1; dagordningsteorin; intermedial dagordning; kvantitativ; innehållsanalys; Formel 1;

    Sammanfattning : I denna studie studeras dagordningsteorin, intermedial dagordning och vilken skillnad som underhållningsmedia, i detta fallet dokumentärer och tv-serier, kan ha för hur media rapporterar om olika ämnen och sporter. Syftet i den här studien är att se hur underhållningsmedium potentiellt kan göra intryck på medias dagordning genom intermedial dagordning. LÄS MER

  3. 13. Val av streamingtjänster på den svenska marknaden : En kvantitativ studie gällande faktorer som påverkar konsumenters preferenser

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Halmstad/Akademin för företagande, innovation och hållbarhet

    Författare :Melvin Lindström; Simon Sandberg-Norén; [2023]
    Nyckelord :Consumer preferences; streaming services; content; price; user-experience; features; Konsumentpreferenser; streamingtjänster; innehåll; pris; användarvänlighet; funktioner;

    Sammanfattning : Studiens syfte är att identifiera och diskutera vilka faktorer som svenska konsumenter värdesätter vid val av streamingtjänst. Studien utgår från tidigare forskning i ämnet på andra marknader där fyra övergripande faktorer samt flera underliggande delfaktorer identifieras påverka konsumenters val av streamingtjänster. LÄS MER

  4. 14. Dark Patterns i streamingtjänster : Undersöker manipulativ design i streamingtjänsternas användargränssnitt

    Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Informationssystem

    Författare :Wilmer Hallin Jacobsson; [2023]
    Nyckelord :Dark Patterns; Video Streaming Platforms; Deceptive Design; Online Manipulation; Mörka mönster; videoströmningsplattformar; manipulerande design;

    Sammanfattning : Vad händer när en produkt eller tjänst försämrar konsumentens välmående och förtjänsterna ökar ju mer detta sker? Ett etiskt dilemma har uppstått inom digitala plattformar, däribland videoströmningsplattformar (VSP), på grund av detta. En genomgående trend för VSP:ar men också inom e-handeln och mobilappar har visat sig vara nyttjandet av manipulativ design i användargränssnittet, så kallade mörka mönster (eng. LÄS MER

  5. 15. Marknadsföring på TikTokför biografer : En studie om TikTok-marknadsföringens påverkan på 15–25-åringars intresse för biografbesök

    Kandidat-uppsats, Malmö universitet/Fakulteten för teknik och samhälle (TS)

    Författare :Anela Saracevic; Salman Zana; [2023]
    Nyckelord :Cinema; TikTok; Social media; Streaming services; Marketing; Generation Z; Media technology; Biograf; TikTok; Sociala medier; Streamingtjänster; Marknadsföring; Medieteknik; Generation Z;

    Sammanfattning : I ett digitaliserad samhälle har biografbesök blivit allt färre då alternativa val för filmtittande har presenterat sig. I denna studie undersöks implementeringen av TikTok-marknadsföring för biografer och dess påverkan på 15–25-åringars intresse för biografbesök. LÄS MER