Avancerad sökning

Visar resultat 1 - 5 av 28 uppsatser som matchar ovanstående sökkriterier.

  1. 1. Investigation of the impact of personal norms and environmental awareness to sustainable purchasing behaviour among tourists in Sweden : Quantitative Analysis

    Kandidat-uppsats, Högskolan Dalarna/Institutionen för kultur och samhälle

    Författare :Kulsoom Adnan; [2023]
    Nyckelord :Personal norms; Purchasing behavior; Swedish tourists; Eco-friendly accommodation choices;

    Sammanfattning : This study examines into how tourists in Sweden engage in sustainable tourism by analysing the impact of personal norms and environmental knowledge on their purchasing decisions, with an emphasis on eco-friendly options for accommodation. The goal of the study is to ascertain how much sustainable tourism practices are considered by visitors in Sweden when making vacation choices. LÄS MER

  2. 2. The effect of navigability on e-commerce for students

    Kandidat-uppsats, Linköpings universitet/Institutionen för datavetenskap

    Författare :Wilma Petersson; Anna Kärrlander; Erik Bertilsson; Erik Hjalmarsson; Lukas Floberg; Martin Stenström; Per Melin; Viktor Valfridsson; [2023]
    Nyckelord :navigability; navigation; second-hand; web-shop;

    Sammanfattning : The consumer trend towards sustainable purchasing habits online has increased due to the environmental impact of the clothing industry. While second-hand shopping is a popular option, it is often avoided due to the perceived inconvenience. LÄS MER

  3. 3. The barriers of circular public procurement for ICTs

    Master-uppsats, Lunds universitet/Centrum för miljö- och klimatvetenskap (CEC)

    Författare :Laila Adelson; [2023]
    Nyckelord :circularity; circular economy; circular public procurement; ICT; Earth and Environmental Sciences;

    Sammanfattning : The EU procured for roughly 202000 MEUR (14% of the EU GDP) during 2021 in the public sector. The majority of these contracts are traditional, linear business model purchases. LÄS MER

  4. 4. Shaping Tomorrow’s Sustainability: Unraveling Gen Z’s Decision-Making Journey for Sustainable Consumption

    Magister-uppsats, Malmö universitet/Institutionen för Urbana Studier (US)

    Författare :Alexandra Coughlin; Elena Dorner; [2023]
    Nyckelord :Generation Z; sustainable decision-making; sustainable consumption; sustainable marketing; green intention-behavior gap;

    Sammanfattning : The largest generation on earth, Generation Z, holds substantial market power. They were born onto a planet that is overheating, in a society characterized by high growth and technological advancements at an accelerated speed, and are inheriting substantial sustainability, socio-economic, and climate change challenges. LÄS MER

  5. 5. Digitalt pass för en grönare modeindustri : en fallstudie av hur ett svenskt klädföretag kan nyttja digitaliseringen för att öka trovärdigheten

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Economics

    Författare :Beatrice Andersson; Carolina Cramner; [2022]
    Nyckelord :Fast fashion; Greenwashing; Grön marknadsföring; Produktpass; Trovärdighet;

    Sammanfattning : Modeindustrin har en mycket negativ miljöpåverkan. Industrin är global och innebär ofta en komplex och en icke-transparent leverantörskedja med flera olika aktörer. Denna komplexitet och brist på transparens skapar en ohållbar modeindustri där konsumenten utesluts från viktig information för att kunna fatta ett hållbart köpbeslut. LÄS MER