Sökning: "TV-tittare"

Visar resultat 16 - 20 av 22 uppsatser innehållade ordet TV-tittare.

  1. 16. Pratshower och Liveness : - en studie i interaktion och skratt

    Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Akademin för humaniora, utbildning och samhällsvetenskap

    Författare :Viacheslav Gusev; Johannes Vestman; [2010]
    Nyckelord :liveness; pratshower med kändisar; studiopublik; interaktion; tilltal; performance; skratt; ramar; rambrott; ramskiften; ansikte; ansiktshotande handlingar; småprat;

    Sammanfattning : Att skapa attraktiva program är en av TV-producenternas huvuduppgifter. Mycket i detta arbete handlar om att etablera och behålla kontakt med TV-tittare genom tilltal, dvs. olika sätt att involvera TV-tittare i handlingen i programmen, i vilket studiopublikens skratt spelar en viktig roll. LÄS MER

  2. 17. Verklighetsflykt, ritual och nostalgi - om 80-talisters relation till komediserien Vänner

    Kandidat-uppsats, Institutionen för journalistik, medier och kommunikation (JMK)

    Författare :Leila Zoubir; [2010]
    Nyckelord :cultural studies; sitcom; Friends; Vänner; tv-serier;

    Sammanfattning : Denna uppsats behandlar varför, hur och på vilket sätt fem personer - två kvinnor och tre män födda på 1980-talet - har sett på komediserien Friends; Vänner i svensk översättning. Materialet till uppsatsen utgörs av en transkriberad fokusgruppsintervju med de fem respondenterna, av vilken jag har gjort en tematisk analys. LÄS MER

  3. 18. "De är nitiska paragrafryttare eller flummiga" : en studie om hur de samhällsgranskande programmens bild påverkar TV-tittare

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Institutionen för socialt arbete; Mittuniversitetet

    Författare :Malin Andersson; Lina Bostedt; [2009]
    Nyckelord :Media; socialt arbete; Socialtjänsten; Socialarbetare; samhällsgranskande reportage;

    Sammanfattning : .... LÄS MER

  4. 19. Andra Avenyn - och den andra generationens TV-tittare

    C-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för journalistik och masskommunikation

    Författare :Nadja Andersson; Jiwar Roshan; [2008-08-13]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Titel: Andra Avenyn - och den andra genrationens TV- tittare. Författare: Nadja Andersson, Jiwar Roshan. Kurs: Examensarbete i Medie- och kommunikationsvetenskap, Institutionen för journalistik och masskommunikation vid Göteborg universitet. Termin: Vårterminen 2008. LÄS MER

  5. 20. Givande budskap : En kvalitativ, jämförande studie av reklamfilmer från ”nonprofitorganisationer” respektive kommersiella företag

    Kandidat-uppsats, Högskolan för lärande och kommunikation

    Författare :Emma Quist; Carolina Olofsgård; [2008]
    Nyckelord :Commercials; Nonprofit; Organizations; Reklamfilm; Nonprofit; Organisationer;

    Sammanfattning : Reklam för olika produkter och organisationer möter oss varje dag bland annat genom tidningar, radio, TV eller på vägen till jobbet. De TV-sända reklamfilmerna som avbryter i lördagsfilmen eller under nyhetssändningen är till för att påverka oss TV-tittare. LÄS MER