Sökning: "TV-tittare"

Visar resultat 11 - 15 av 22 uppsatser innehållade ordet TV-tittare.

  1. 11. En granskning av de träningsmetoder som använts i tv-program sända i Sverige vars avsikt var att minska beteendeproblemet rädsla hos hund

    Kandidat-uppsats, SLU/Dept. of Animal Environment and Health

    Författare :Erica Nordlander; [2013]
    Nyckelord :träningsmetod; rädsla; oro; hund; tv-program;

    Sammanfattning : Precis som människor kan hundar bli rädda för saker de upplever som obehagliga. Tyvärr kan hundar ibland få problem med denna rädsla eftersom de inte alltid kan hantera rädslan på det sätt som de i naturen skulle ha gjort. LÄS MER

  2. 12. Musikens mening och betydelse i reklam - En studie om musik, reklam och meningsmanipulation

    Kandidat-uppsats, Göteborgs universitet/Institutionen för kulturvetenskaper

    Författare :Sofie Lindevall; [2012-02-06]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Genom att undersöka tre utvalda reklamexempel och göra sex kvalitativa intervjuer med tv-tittare har jag undersökt vad som händer med välkänd musik när den placeras i reklam. Jag har undersökt om och hur mening, betydelse och associationer kan komma att ändras. LÄS MER

  3. 13. Medier som engagerar : En studie av digitala epitexter kring svenska TV-serier

    Kandidat-uppsats, Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskap

    Författare :Ann Svensson; Josefin Andersson; [2012]
    Nyckelord :paratext; epitext; tv series; convergence; socal identity; fandom; participatory culture; paratext; epitext; tv-serie; konvergens; social identitet; fankultur; deltagarkultur;

    Sammanfattning : Sätten att titta på TV-serier har utökats de senaste åren i och med Internets allt mer centrala rolli vår mediekonsumtion. Sverige har gått ifrån att vara ett land med en enda public service-kanaltill ett med ett stort utbud av kommersiella TV-kanaler med syfte att locka tittare och annonsörer. LÄS MER

  4. 14. "Såg du det där?" - En studie om när det undermedvetna blir medvetet

    Kandidat-uppsats, Ekonomihögskolan, ELNU

    Författare :Elin Karlsson; Sofia Ericsson; [2011]
    Nyckelord :Produktplacering; perception; påverkan; kommunikation och varumärkeserinran;

    Sammanfattning : Introduktion: 1982 slog filmen E.T. igenom, robotens favoritgodis var Reese Pieces vars försäljning ökade med 65 % i direkt anknytning till filmens släpp. Efter denna succé rusade marknadsförare till Hollywood för att få sina produkter placerade i filmer. LÄS MER

  5. 15. Förslag på riktlinjer vid utformning av informationsgrafik för nyhetsprogram i TV

    Kandidat-uppsats, Mälardalens högskola/Akademin för innovation, design och teknik

    Författare :Kristina Hambitzer; [2011]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Med SVT Grafiskt Center som samarbetspartner har jag studerat vilka möjligheter det finns att utnyttja rörlighet i informationsgrafik för tv. Tekniken och möjligheterna för vad man kan göra med informationsgrafik har utvecklats och många av de begränsningar som fanns tidigare för vad man kan göra med nyhetsinslag och informationsgrafik i tv finns inte längre. LÄS MER