Sökning: "TV-tittare"

Visar resultat 21 - 22 av 22 uppsatser innehållade ordet TV-tittare.

  1. 21. Effektivare TV-reklam genom målgruppsanpassad placering

    Kandidat-uppsats, Lunds universitet/Företagsekonomiska institutionen

    Författare :Cecilia Hultman; Ulrika Holmström; Christian Johansson; Mathias Holmgren; [2003]
    Nyckelord :TV; TV-reklam; målgruppsanpassning; brus; RBS; specifics; spill; Management of enterprises; Företagsledning; management; Business and Economics;

    Sammanfattning : Utgångspunkten i uppsatsen har varit det dåliga betyg svenska TV-tittare i flertalet konsumentundersökningar tilldelat TV-reklamen; de har angett att de upplever den som negativ, irriterande och störande. Med detta som bakgrund har vi valt att undersöka den svenska TV-marknaden och på det sätt branschens olika aktörer arbetar på med just TV-reklam. LÄS MER

  2. 22. "Det skulle vara mer om tjejer i TV-sporten" : - om TV-sporten ur ett kvinnoperspektiv

    Kandidat-uppsats, Institutionen för samhällsvetenskap; Institutionen för samhällsvetenskaper, SV

    Författare :Britt-Marie Ringfjord; [1999]
    Nyckelord :TV-sport; mediemakt; könsidentitet; ungdomskultur; förebilder;

    Sammanfattning : När man som TV-tittare ser på sportprogram, kan man lätt förledas att tro att ”alla människor” tycker sport är viktigt, men så är det naturligtvis inte. Man kan dock anta att framställningar av medierad TV-sporten som fenomen, finns i de flesta människors föreställningsvärld. LÄS MER