Sökning: "TV-tittare"
Visar resultat 6 - 10 av 22 uppsatser innehållade ordet TV-tittare.
6. ”The Dog Whisperer”
Kandidat-uppsats, Örebro universitet/Institutionen för humaniora, utbildnings- och samhällsvetenskapSammanfattning : Uppsatsens syfte har varit att se på hur Cesar Millan, ”The Dog Whisperer”, i programmet ”Mannen som talar med hundar” skapar förtroende hos TV-tittarna. Undersökningen har studerat den talade retoriken i avsnitt ett av första säsongen av programserien. LÄS MER
7. Internet of Things (IoT) driven media recommendations for television viewers. The concept of IoT TV
Master-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : In today’s overloaded media landscape, television viewers are constantly confronted with the problem of what media content to select. This media overload speaks directly to the theory of bounded rationality when viewers work to understand all available choices. LÄS MER
8. Bara män! Bara män! Bara massor utav män! : En kvantitativ innehållsanalys om könsfördelning och gestaltning inom sport i Sundsvalls Tidning och Aftonbladet.
Kandidat-uppsats, Mittuniversitetet/Avdelningen för medie- och kommunikationsvetenskapSammanfattning : Det mest sedda sportprogrammet år 2014 var herrarnas final i fotbolls-VM som hade 2,8 miljoner tv-tittare (MMS, 2014). Inte långt därefter, återfinns finalen i herrarnas OS-ishockey, som sågs av 2,3 miljoner tittare (a.a.) Med detta i beaktande kan vi konstatera att sport och framför allt ishockey och fotboll är väldigt populärt i Sverige. LÄS MER
9. Om alla, för alla : Hur ett meningsskapande kring mångfald kommer till uttryck på Sveriges Television
Kandidat-uppsats, Uppsala universitet/Institutionen för pedagogik, didaktik och utbildningsstudierSammanfattning : För att mångfalden av människor i arbetslivet ska kunna tillvaratas, uppskattas och erkännas krävs ett organisationsklimat ochettledarskap som möjliggör detta. Syftet med denna studie är att undersöka hur ett meningsskapande kring mångfald kommer tilluttryck inom Sveriges Television, då produkten ska nå en mångfaldig publik. LÄS MER
10. The Social TV Viewer
Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för datavetenskap och kommunikation (CSC)Sammanfattning : This thesis is a qualitative study conducted for Ericsson ConsumerLab which explores the phenomenon of Social TV consumption from the perspective of its adopters. Through a series of in-depth interviews it explores the phenomenon, investigating both how and why TV consumers are using social media to talk about TV content while watching it. LÄS MER