Sökning: "Teachers intercultural competence"
Visar resultat 1 - 5 av 62 uppsatser innehållade orden Teachers intercultural competence.
1. Historiekulturens relation till undervisningen : En översikt av forskning som utforskar samspelet mellan historiekultur och undervisning.
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : Through history it becomes possible to examine how societies in the past were structured and what has happened in the past. The school classroom is a common place to get knowledge and understanding of this subject through the history subject, which continually has to make changes to fit the standards of the multicultural society. LÄS MER
2. Interkulturellt förhållningssätt i förskolan och betydelsen av en inkluderande förskola : En kvalitativ studie om hur förskollärarna beskriver att de arbetar interkulturellt i förskolans verksamhet
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Karlstads universitet/Institutionen för pedagogiska studier (from 2013)Sammanfattning : Interkulturellt arbetssätt är givande för alla barn oavsett kulturell bakgrund. Det interkulturella arbetssättet bidrar till att barn utvecklar sin kulturella identitet och får förståelse för mångfalden i vårt samhälle. LÄS MER
3. Eurocentrism i svensk historieundervisning? : En kunskapsöversikt kring eurocentrismens konsekvenser för historieundervisningen samt vilka alternativa arbetssätt lärare kan använda sig av i undervisningen
Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Malmö universitet/Fakulteten för lärande och samhälle (LS)Sammanfattning : The increased multiculturalism and globalization in both Sweden and Swedish classrooms poses new demands on history education. This knowledge overview aims to answer questions regarding Eurocentrism, one in which we dive into the consequences of the eurocentric history view and the other where we look into alternative methods to work with or against Eurocentrism in history education. LÄS MER
4. Språkutveckling och didaktik i modersmålsundervisningen : En undersökning av modersmålslärares syn på sin undervisning och sitt ämne
Kandidat-uppsats, Karlstads universitetSammanfattning : All multilingual primary and secondary school pupils have the right to mother tongue instruction as language is essential in developing our identity, expressing our thoughts and emotions, and showcasing our knowledge and skills. The purpose of this qualitative study is to investigate the methods employed by mother tongue teachers to enhance the language development among their pupils and how they perceive mother tongue instruction as a school subject in relation to other subjects. LÄS MER
5. Culture in the Swedish EFL-classroom : Teachers' perspectives on interpretation and implementation
Uppsats för yrkesexamina på avancerad nivå, Högskolan i Gävle/Avdelningen för humanioraSammanfattning : The Swedish regulatory documents for the school subject of English demand the presence of cultural representation/phenomena in the communicated material to the students but is vague about what the actual content should be. This leaves a lot of room for personal interpretation and selection of material for the teachers. LÄS MER