Sökning: "The Customer In The Center"

Visar resultat 1 - 5 av 176 uppsatser innehållade orden The Customer In The Center.

  1. 1. Automatisering av en process för att öka effektiviteten och nyttan för företag och deras kunder. : En utvärdering av hur automatiseringen av processen att tillhandahålla information till kunder om det aktuella tillståndet för mobilnätet kan generera en ökad effektivitet och nytta för både företag och deras kunder.

    M1-uppsats, KTH/Hälsoinformatik och logistik

    Författare :Anabel Grau Rodriguez; [2023]
    Nyckelord :Automation; efficiency; customer; cost; process; message; mobile network; benefit; incident.; Automatisering; effektivitet; kund; kostnad; process; meddelande; mobilnät; nyttan; ärende.;

    Sammanfattning : Nätövervakningscentralen (NOC) hos Transtema Network Service övervakar och filtrerar inkommande larm från olika typer av nätverk. När en störning uppstår i ettnät är bland de åtgärder som vidtas att informera kunden om det. LÄS MER

  2. 2. Minimera felaktiga produktförsändelser medhjälp av lean-metoder och standardisering : Minimize incorrect product shipments using lean methods and standardization

    Uppsats för yrkesexamina på grundnivå, Örebro universitet/Institutionen för naturvetenskap och teknik

    Författare :Thea Carlsson; Linn Erlandsson; [2023]
    Nyckelord :Improvement work; lean; standardized working method; distribution center; Förbättringsarbete; lean; standardiserat arbetssätt; distributionscenter;

    Sammanfattning : Detta examensarbete har utförts på Epiroc DC Holmen som är ett globalt distributionscenterbeläget i Örebro. En hög kvalitetsnivå kan leda till kostnadsbesparingar genom att antaletavvikelser minskar. På DC Holmen, där höga kostnader uppstår på grund avkvalitetsavvikelser vid hantering av tungt gods, är detta av särskilt intresse. LÄS MER

  3. 3. Varför har någon ställt en soffa här? : Hur hållbar avfallshantering kan främjas i mångfaldsområden

    Kandidat-uppsats, Högskolan i Gävle/Avdelningen för byggnadsteknik, energisystem och miljövetenskap

    Författare :Simon Persson; [2023]
    Nyckelord :Bulky waste; waste management; behavioral cost; diversity; behavioral theory; Grovavfall; avfallshantering; beteendekostnad; mångfald; beteendeteori;

    Sammanfattning : Det kommunala fastighetsbolaget Gavlegårdarna har problem med att hyresgäster lämnar grovavfall i förrådsutrymmen, korridorer och andra allmänna utrymmen. Fastighetsägare ansvarar för att hyresgästerna har möjlighet att sortera ut det avfallsom kommunen ställer krav på, medan hyresgästerna kan hänvisas till återvinningscentralen för att lämna sitt grovavfall. LÄS MER

  4. 4. Designing and evaluating distribution networks for luxury beds : A case study of Hästens Beds’ European distribution from the perspective of cost and delivery service

    Master-uppsats, Linköpings universitet/Logistik- och kvalitetsutveckling

    Författare :Sebastian Huss; Arvid Normann; [2023]
    Nyckelord :distribution; distribution network design; transport minimization; network structure; network optimization; decentralization; facility location; center of gravity;

    Sammanfattning : Hästens Beds is a Swedish luxury bed manufacturer, located in Köping, Sweden. They have a strong global presence, with Europe being the most mature and proven market. LÄS MER

  5. 5. Mobil Återvinningscentral : En smidig lastbilsvariantav det befintliga Pop-up Återbruket

    Kandidat-uppsats, KTH/Skolan för industriell teknik och management (ITM)

    Författare :Karin Bodin; Edka Coronado; [2023]
    Nyckelord :;

    Sammanfattning : Syftet med arbetet är att ta fram en mobil återvinningscentral ämnad för insamling av avfall för återvinning och återbruk i Stockholms innerstad och förorter. Arbetet är på uppdrag av Stockholm Vatten och Avfall och är en vidareutveckling på ett tidigare kandidatexamensarbete där en mobil återvinningscentral tagits fram. LÄS MER